مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفتگو با وزیرخارجه ایران خبر داد

© REUTERS / John Thys / Poolجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه دور جدید مذاکرات وینبا حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توییتر از گفتگو با حسین امیرعبداللهیان خبر داد.
بورل در این ارتباط نوشت:"امروز در آستانه دور بعدی مذاکرات برجام در وین با وزیر امور خارجه ایران به درخواست او گفت‌وگو کردم. (در این گفتگو) حس ضرورت و فوریت خود را بیان کردم: ما به پیشرفت خیلی سریع در گفتگوها برای بازگرداندن توافق نیاز داریم."
دور هفتم مذاکرات وین از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار شد و ایران دو پیش‌نویس پیشنهادی را در رابطه با برچیدن تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای‌اش به طرف‌ها ارائه کرد. کشورهای طرف مذاکرات قرار است ضمن بررسی پیشنهادات ایران، برای پاسخ در این باره مجدداً به وین بازگردند. هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد. ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود. معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که دور هفتم مذاکرات وین، امروز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала