سفارت روسیه سخنان سناتور آمریکایی در مورد حمله اتمی به روسیه را محکوم کرد

© Sputnik / Alexey Agaryshevسفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا
سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
سفارت روسیه در ایالات متحده اظهارات راجر ویکر، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در مورد احتمال استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه به دلیل اوضاع پیرامون اوکراین را غیرمسئولانه و نسنجیده نامید.
به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات های روس خاطرنشان کردند که پیش از این، ویکر در مصاحبه با فاکس نیوز به جو بایدن، رهبر آمریکا توصیه کرد که در صورت تشدید وخامت اوضاع، احتمال حمله هسته ای پیشگیرانه را در نظر بگیرد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
عقب نشینی بایدن در برابر پوتین
در بیانیه سفارت روسیه در فیس بوک آمده است:"اینگونه اظهارات غیرمسئولانه است. ما به همه افراد ناآگاه توصیه می‌کنیم که بیانیه مشترک روسای جمهور روسیه و ایالات متحده در 16 ژوئن 2021 را به دقت مطالعه کنند. در این سند پایبندی دو کشور به این اصل تاکید می‌شود که هیچ برنده ای در جنگ هسته ای نمی‌تواند وجود داشته باشد نباشید و این جنگ هرگز نباید بپا شود..."
هیئت دیپلماتیک روسیه خاطرنشان کرد شایسته نیست که یک سیاستمدار آمریکایی که در نهاد قانونگذاری کار می کند " با سلاح های هسته ای شوخی کند."
سفارت روسیه همچنین سوال می کند که سناتور می سی سی پی با توجه به این واقعیت که در این ایالت شعب شرکت های لاکهید مارتین، نورتروپ گرومن، ریتون، جنرال اتمیکس و غیره وجود دارد منافع چه کسانی را به پیش می برد - اوکراینی ها یا مجتمع صنعتی-نظامی ایالات متحده .
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
خود ایالات متحده و متحدانش در ناتو اخیراً فعالیت نظامی خود را در دریای سیاه افزایش داده اند. به گفته وزارت دفاع روسیه، آنها در تلاش هستند تا گروهی از نیروهای مسلح خود را در نزدیکی مرزهای روسیه ایجاد کنند و یکی از اهداف واشنگتن افزایش حضور نظامی خود در اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала