رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران: ۸۰درصد آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه است

© Sputnik / Somayeh Pasandide رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران: ۸۰درصد آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران: ۸۰درصد آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد طبق بررسی‌های انجام‌شده منشا ۸۰ درصد آلودگی هوا در کلانشرهای کشور وسایل نقلیه متحرک است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: فرسودگی و سوخت خودروها، ۲ عامل اصلی آلاینده بودن وسایل نقلیه و آلودگی هوا است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ۹ کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و وضعیت هوا در این شهرها مناسب نیست.
هوای کدام یک از محلات تهران امروز آلوده‌تراست ؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
آلودگی شدید هوا در بیشتر مناطق تهران
وی بیان کرد: در بین کلانشهرها اصفهان وضعیت نامناسب‌تری نسبت به بقیه شهرها دارد و بعد از اصفهان، تهران در ردیف کلانشهرهای آلوده قرار دارد.
وی اضافه کرد: کمک به وضعیت حمل و نقل عمومی برای بهبود وضعیت هوا با جدیت دنبال می‌شود و ارتقای کیفیت سوخت از استاندارد یورو چهار به یورو پنج و افزایش شمار موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی در ناوگان عمومی به عنوان راهبردهای بهبود وضعیت هوا به وسیله شهرداری‌ها در دست پیگیری است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: نیروگاه‌ها از لحاظ استفاده از سوخت با همکاری وزارت نیرو در وضعیت مناسب قرار دارند و با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی‌ می‌شود وضعیت هوا در کلان شهرهای اصفهان و تهران بهبود یابد.
وی یادآور شد: طبق قانون هوای پاک، سازمان حفاظت محیط‌زیست وظیفه نظارت و پایش را بر عهده دارد و براساس قانون برای حفظ هوای پاک ۱۱ دستگاه اجرابی مسوولیت اصلی و ۱۱ دستگاه اجرایی مسوولیت فرعی دارند و باید بیش از پیش همراهی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала