حملات جدید عربستان به پایتخت یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحمله هوایی عربستان به صنعا
حمله هوایی عربستان  به صنعا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
جنگنده های سعودی بامداد پنج شنبه با حمله به مناطق مختلف صنعا خسارت هایی به شهروندان یمنی وارد کردند.
به گزارش اسپوتنیک، هواپیماهای جنگی عربستان به شرکت آب روستایی در منطقه الثوره در پایتخت حمله کردند که منجر به وارد آمدن خسارت به منازل و اموال شهروندان و ایجاد وحشت در بین مردم شد.
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی یمن به ریاض - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی یمن به ریاض
همچنین در استان صنعا جنگنده‌ها طی دو حمله شبکه ارتباطی در منطقه المحجر در همدان را هدف قرار دادند. هواپیماهای جنگی همچنین به منطقه ضبوه در بخش سنحان نیز حمله کردند.
حملات عربستان به صنعا در حالی اتفاق افتاده که روز چهارشنبه ارتش انصارالله یمن موفق به سرنگونی ۲ پهپاد عربستان شد. هر زمان انصارالله یمن موفق به وارد کردن ضربه‌ای به ریاض می‌شود، آل سعود با بمباران مناطق غیر نظامی یمن به دنبال انتقام است.
این در حالی است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شده که در حملات بامداد پنجشنبه انبارهای سری موشک‌ها و پهپاد های انصارالله را در اطراف صنعا مورد هدف قرار داده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی یمن را برعهده دارد. ایران از جنبش انصارالله که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارد، پشتیبانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала