اختراع ماسکی که در تماس با ویروس کرونا می درخشد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر اختراع ماسکی که با تماس با ویروس کرونا می درخشد
اختراع ماسکی که با تماس با ویروس کرونا می درخشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
اشتراک
در ژاپن، ماسکی ساختند که در تماس با ذرات کووید 19 درخشان می شود و با اشعه ماورا بنفش می توان ان را دید.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان دانشگاه کیوتو در ژاپن یک ماسک محافظ ساخته اند که در صورت تماس با ذرات ویروس کرونا می درخشد. این ماسک جدید توسط رئیس موسسه تحقیقاتی دانشگاه کیوتو، یاسوهیرو تسوکاموتو ساخته شده است.
بر اساس پژوهش این تیم تحقیقاتی، شترمرغ ها قادر به تولید انواع مختلفی از آنتی بادی ها هستند که با انتی بادی انسان ها تفاوت دارد و در زیر نور ماورا بنفش دیده می شود. در ماه فوریه، دانشمندان ذرات غیرفعال کووید 19را به بدن شترمرغ های آزمایشگاهی تزریق کردند. در نتیجه این آزمایش، پزشکان مقدار زیادی آنتی بادی از تخم‌هایی که این پرندگان گذاشته بودند استخراج کردند. بر اساس مواد به دست آمده از انتی بادی تخم شترمرغ ها، دانشمندان یک فیلتر محافظ ایجاد کردند که با رنگ فلورسنت دیده می شود و آن را در یک ماسک قرار دادند. در صورت تماس این مواد با ذرات ویروس، سطح ماسک در طیف فرابنفش می درخشد.
کدام ماسک ما را بهتر در مقابل ویروس کرونا مصون نگاه می دارد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
کاهش ۵۳ درصدی ابتلا به کرونا در پی استفاده از ماسک
در ادامه این تحقیق متخصصان ژاپنی به مدت ده روز روی 32 بیمار مبتلا به ویروس کرونا آزمایش کردند. آنها دریافتند که همه ماسک‌هایی که شرکت‌کنندگان در مطالعه استفاده می‌کردند به اشعه ماوراء بنفش واکنش نشان می‌دادند. سپس تیم آزمایش را به 150 نفر افزایش دادند. آزمایش دوباره اثربخشی این ماسک را تأیید کرد و خود تسوکاموتو نیز ناگهان متوجه شد که به کووید 19 آلوده شده است.
تسوکاموتو گفت: "در آینده، ما می‌خواهیم ماسک را به یک کیت آزمایش ساده تبدیل کنیم که هر کسی بتواند از آن استفاده کند. به گفته وی، چنین کیتی را می توان با قیمت پایین فروخت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала