گفتگوی پوتین و بایدن درباره "خطوط قرمز"

© Sputnik / Sergey Guniev /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی پوتین و بایدن درباره "خطوط قرمز"
گفتگوی پوتین و بایدن درباره خطوط قرمز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در جریان گفتگوهای آنلاین، به همتای آمریکایی خود در مورد "خطوط قرمز" و تهدیدهایی که مسکو را نگران کرده است، گفت.
به گفته یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان گفتگوهای آنلاین، به همتای آمریکایی خود جو بایدن از تشدید اوضاع در اطراف اوکراین ابراز نگرانی کرد.
همانطور که اوشاکوف گفت: پوتین بایدن را با "خطوط قرمز" همزمان با پیشروی بیشتر ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در اوکراین و سایر کشورهای هم مرز با روسیه آشنا کرد.
به گفته دستیار پوتین، رهبر روسیه همچنین به همتای آمریکایی خود گفته است که گردان های روسی در خاک روسیه واشنگتن را نگران کرده است، در حالیکه مسکو نگران امنیت خود در مقیاس جهانی است.
ابراز خرسندی بایدن به دیدار حضوری با پوتین در آینده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
ابراز خرسندی بایدن به دیدار حضوری با پوتین در آینده
پوتین گفت که شما آمریکایی‌ها نگران گردان‌های ما در خاک روسیه در هزاران کیلومتری ایالات متحده هستید و ما واقعا نگران امنیت خود، امنیت روسیه، در مقیاس جهانی هستیم.
اوشاکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر خروج نیروها از مرزهای اوکراین گفت: نیروهای روسی در خاک خود هستند و کسی را تهدید نمی کنند، رئیس جمهور این را نیز گفته است.
همانطور که دستیار رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، پوتین همچنین مستقیماً نگرانی خود را در مورد افزایش قدرت نظامی توسط اوکراین و ناتو به بایدن ابراز کرد.
وی افزود: البته در این زمینه دیدگاه‌های خود را بیان کردیم که ما به تضمین‌های خاصی از جمله تضمین یک طرح قانونی نیاز داریم که امنیت ما را تضمین کند و شرایطی را برای توسعه عادی ما ایجاد کند.
بایدن به نوبه خود به همتای روس خود قول داد که نگرانی های مسکو را در میان متحدان آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دهد.
اوشاکوف افزود که روسای جمهور موافقت کردند تا با مشارکت نمایندگان و دستیاران خود گفتگو در این زمینه را آغاز کنند.
گفتگوهای سران دو کشور روز سه شنبه به صورت آنلاین و حدود دو ساعت به طول انجامید؛ همانطور که کاخ سفید پس از این دیدار اعلام کرد، بایدن در گفتگو با پوتین نسبت به اوضاع پیرامون اوکراین ابراز نگرانی کرد، خواستار حل و فصل دیپلماتیک شد و هشدار داد که واکنش جمعی غرب در قالب اقدامات قاطع اقتصادی، تشدید نظامی و غیره در پی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала