گفتگوی تلفنی رئیسی و اردوغان

CC BY 4.0 / IRNA / گفتگوی تلفنی رئیسی
گفتگوی تلفنی رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
روسای جمهور ایران و ترکیه در گفتگوی تلفنی بر همکاری مشترک در حوزه اقتصادی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ایران، ابراهیم رئیسی سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه‌ با اشاره به ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم تصریح کرد: راه اصلی مبارزه با تروریسم احترام به حاکمیت کشورها است و با توجه به سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم از همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم.
ایران و ترکیه نقشه راه همکاری‌های بلند مدت را تدوین کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
ایران و ترکیه نقشه راه همکاری‌های بلند مدت را تدوین کردند
رئیسی با تاکید بر اهمیت روابط تهران - آنکارا در زمینه اقتصادی و تجاری بین دو کشور خاطر نشان کرد: به زودی و با برگزاری اجلاس مشترک در تهران، توسعه همکاری‌ها وارد مرحله جدیدی می‌شود.
رئیس جمهور ایران با اشاره به ملاقات‌ها و رایزنی‌های اخیر خود در سطح منطقه افزود: ما تاکید داریم مشکلات منطقه باید در درون کشورهای منطقه و با مشارکت فعال کشورها حل و فصل شود و نیازی به دخالت بیگانگان نیست.
اردوغان نیز در این گفتگوی تلفنی همکاری‌های دو کشور به خصوص در زمینه اقتصادی و امنیتی را مهم دانست و تصریح کرد: اکنون ایده همکاری‌های مشترک در بین کشورهای منطقه حاکم شده است و سفرها و رایزنی‌های اخیر نشان از موفقیت آن دارد.
رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک همکاری بین تهران و آنکارا بیان داشت: در سفر آتی خود به تهران روابط دو کشور وارد فصل جدیدی از توسعه خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала