نماینده پیشین مجلس ایران: فضا سازی خوبی برای هیئت ایرانی شکل گرفته است

© Photo / IRNAنماینده پیشین مجلس ایران: فضا سازی خوبی برای هیئت ایرانی شکل گرفته است
نماینده پیشین مجلس ایران: فضا سازی خوبی برای هیئت ایرانی شکل گرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
نماینده سابق مجلس ایران گفت: جو سالمی برای تیم مذاکره کننده ایران در وین در داخل کشور فراهم شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عزت الله یوسفیان ملا نماینده سابق مجلس ایران، درباره نوع واکنش ها در داخل کشور نسبت به مذاکرات وین اظهار کرد: یک عده در داخل کشور موافق برجام بودند و خواسته آن ها احیای برجام بود که مخالفتی هم با دور جدید مذاکرات نداشتند. عده ای همه که در گذشته مخالف بودند الان مخالفتی نکردند و در واقع جو مخالف آنچنانی نداشتیم.
وی ادامه داد: اگر مخالفتی هم بود از طرف بعضی طرفداران برجام بود که به مخالفان برجام می گفتند، چرا شما در گذشته با برجام مخالفت کردید و الان موافق هستید. شعارهایی هم که در گذشته درباره مخالفت با مذاکره داده می شد، دیگر تکرار نشد. در مجموع جو بدی برای تیم مذاکره کننده وجود نداشت و تیم مذاکره کننده ایران تضعیف نشدند.
سید محمد حسینی، معاون امور پارلمانی رییس جمهوری ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
آمریکایی ها باید به برجام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند
یوسفیان ملا درباره روند مذاکرات هم خاطر نشان کرد: آمریکا با ادامه غنی سازی ۶۰ درصدی مخالف است و می خواهد تمام مراکز هسته ای ما تحت نظارت باشد و هر زمان به آن ها دسترسی داشته باشد و از این موضع خود کوتاه نمی آید. در مقابل خواسته ما هم رفع تحریم ها است. رفع تحریم های کاخ سفید می تواند فوری انجام شود. تحریم های کنگره هم یکی، دو ماهه می توانند برداشته شوند. اتحادیه اروپا هم می تواند به راحتی تحریم ها را بردارد. فقط رفع تحریم هایی که به تصویب سازمان ملل رسیده است، زمان بر است. برخی تحریم ها علیه کشورمان در سازمان ملل تصویب شده است هرچند تحریم های اخیر مربوط به کاخ سفید بوده است.
این نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه موضوع آزادسازی اموال ایران اهمیت زیادی دارد، خاطر نشان کرد: در دوران اوباما به ما پول نقد دادند. الان هم باید به این نکته توجه شود که آیا قرار است به ایران پول نقد داده شود یا آزاد کردن اموال را منوط به تصویب FATF در ایران کنند. البته همان زمان هم که به ما پول نقد دادند، برخی شرکت های اروپایی با ما داد و ستد نکردند. این مسائل باید در این مذاکرات حل و فصل شود.
وی در پایان گفت: دیگر کلمه تعلیق نباید در برجام بیاید و این کلمه باید حذف شود تا دیگر بهانه ای برای بازگشت تحریم ها وجود نداشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала