موافقت سنای آمریکا با فروش موشک های پیشرفته به عربستان سعودی

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisموافقت سنای آمریکا با فروش موشک های پیشرفته به عربستان سعودی
موافقت سنای آمریکا با فروش موشک های پیشرفته به عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا قطعنامه ممنوعیت فروش ۲۸۰ موشک میان برد پیشرفته "هوا به هوا" به عربستان را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، قطعنامه ممنوعیت فروش موشک به عربستان که با ۶۲ رای مثبت و ۲۵ رای مخالف روبرو شد، شامل ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان برد از نوع (إیه.آی.إم-۱۲۰سی-۷ / سی-۸) و ۵۹۶ راکت انداز (إل.إیه.یو-۱۲۸) است.
علاوه بر این لایحه مذکور شامل کانتینرها، تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و فنی مهندسی ارائه شده توسط دولت آمریکا و پیمانکاران است.
این طرح را رند پال و مایک لی دو قانونگذار جهوری‌ خواه، به همراه برنی سندرز که بیشتر با دموکرات‌ ها همراه است، ارائه کردند. نشریه هیل نوشت: سناتور پال روز سه‌ شنبه اعلام کرد که نقش عربستان در جنگ داخلی یمن، از جمله از طریق محاصره هوایی و دریایی یمن، یک مورد "نفرت انگیز" است.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
حمله حوثی ها به ساختمان وزارت دفاع عربستان و آرامکو
۱۹ نوامبر گذشته، سه تن از اعضای سنا اعلام کردند که گروهی از اعضای این مجلس با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ به عربستان در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخاطر دخالت ریاض در جنگ یمن، مخالف هستند.
کاخ سفید هم در بیانیه‌ ای اعلام کرد که به شدت با قطعنامه سنا در ممانعت از فروش ۲۸۰ موشک هوا به هوای میان برد به عربستان مخالف است زیرا تصویب این قطعنامه توسط سنا "تعهد جو بایدن برای حمایت و دفاع از شریک خود در زمان افزایش حملات موشکی و پهپادی در عربستان را تضعیف می‌کند".
جنگ یمن که سازمان ملل از آن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان یاد می‌کند، فروش تسلیحات به عربستان را که رهبری ائتلاف عربی را عهده دار است زیر ذره بین برده است.
روزنامه آمریکایی وال‌ استریت ژورنال سه شنبه به نقل از مقامات آمریکایی و سعودی نوشت که مهمات عربستان برای دفاع از خود در برابر حملات پهپادی و موشکی انصارالله رو به اتمام است و عربستان از ایالات متحده، و متحدانش در خلیج فارس و اروپا برای تامین مجدد این مهمات درخواست کمک کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала