تروریسم روانی غرب بر علیه ایران

اشتراک
یک روز مانده به بازگشت مذاکره کنندگان ایران و 1+4 و آمریکا به وین، مشاهده می کنیم غربی ها تلاش دارند با جنگ روانی خود فضای جلسه را تحت الشعاع قرار دهند.
اسپوتنیک - البته برای همه کارشناسان مشخص است که این تحرکات برای آن است که مذاکره کنندگان ایرانی از نظر روحی روانی تحت تاثیر قرار گیرند و غربی ها بتوانند از آنها امتیاز بگیرند.
مطرح کرده توقیف محموله سلاح و کشتی های سوخت ایران برای مردم یمن و آن هم پس از دو سه سال از اجرای این عمل خود نشان از ضعف آمریکا دارد، چرا که اگر اینگونه نبود به چه دلیل این بحث را یک روز مانده به گفتگوها مطرح می کنند؟
انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات وین خبر داد
البته بماند که در صورت صحت توقیف سوخت ایرانی در آبهای بین المللی عملا آمریکایی ها اعتراف به انجام دزدی دریایی نموده اند و بر خلاف همه موازین بین المللی عمل کرده اند، امری که هم این حق را به ایران می دهد تا در محاکم بین المللی ایالات متحده را محکوم کند هم اینکه به ایران این حق را می دهد تا اقدام به مقابله به مثل کند.
همین یک ماه پیش هم نیروهای مسلح ایران جلوی یک دزدی دریایی آمریکایی در دریای عمان را گرفتند و نشان دادند که اگر نیاز باشد هم توان هم جسارت مقابله با آمریکایی ها را دارند.
بدیهی است هدف آمریکایی ها از مطرح کردن این موضوع این می باشد که آنها ایران را پیش از مذاکرات تهدید کنند اگر به خواسته آنها تن ندهد این اعمال تروریستی و راهزنی های دریایی را تشدید خواهند کرد.
البته ظاهرا آنهایی که این سناریو ها را مطرح کرده اند هواسشان نبود که ایران یک ماه قبل اسکلت دزدان دریایی را پیش پیش در دریای عمان پودر کرده و اگر آنها بخواهند با ایران وارد چنین چالشی شوند ایران توان استیفای حقوق خود را دارد و حتی نیاز ندارد به مراجع بین المللی مراجعه کند.
میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
نماینده روسیه: اختلافات در وین قابل حل است
دیدم برخی رسانه های غربی مطرح می کنند که اگر ایران به خواسته غربی ها تن ندهد مانند برخی کشورهای دیگر مثل کره شمالی در انزوا قرار خواهد گرفت و چین و روسیه با آمریکا و کشورهای اروپایی بر علیه ایران متحد خواهند شد.
قطعا هر کس چنین حرفی را می زند سواد سیاسی و تحلیلی ندارد.
اگر معیار آنها سال 2011 است باید گفت الان 2021 است، ده سال عقب هستید.
ایران طی این ده سال موفق شده بسیاری از شرایط را به نفع خود تغییر دهد.
شرایط ژئوپولیتیک ایران به گونه ای نیست که بتوان ایران را از جامعه بین المللی جدا کرد، و اگر اینگونه بود چهل سال از تحریم های آمریکا و تلاش های غرب برای محصور کردن ایران تا به حال جواب داده بود.
شرایط ژئوپولیتیک ایران به گونه ای است که این ایران می باشد که می تواند غربی ها و متحدینشان در منطقه را محصور کند و نه بر عکس.
وقتی ما درباره ایران صحبت می کنیم بحث فقط محدوده جغرافیای سیاسی ایران نیست بلکه جغرافیای ایران و متحدین اش در منطقه و جهان است.
آنها که مثال کره شمالی را می زنند متوجه نیستند که تاثیر ژئوپولیتیک کره شمالی محصور به مرزهای سیاسی آن است و در خارج از کره شمالی تاثیر زیادی از این کشور مشاهده نمی شود و به همین دلیل شاید آنها تصور می کنند که کره شمالی را می توانند محصور کنند، بماند که با توجه به روابط کره شمالی با چین و روسیه این کشور محصور به شمال نمی آید.
درباره ایران نفوذ ایدئولوژیکی ایران در کل جهان مشهود می باشد حال در برخی نقاط بیشتر در برخی نقاط کمتر.
مضاف بر همه اینها شرایط سیاسی بین المللی این روزها با شرایط 2011 بسیار متفاوت است.
در سال 2011 که اوباما و کلینتون موفق شدند اجماع بر علیه ایران ایجاد کنند چین و روسیه در شرایط استثنائی قرار داشتند و مجبور بودند با غرب همکاری کنند، امروزه هم چین و هم روسیه به رویارویی با غرب برخواسته اند و مشاهده می کنیم از شرق آسیا گرفته تا شرق اروپا تنش ها با غرب و مخصوصا آمریکا روز به روز افزایش می یابد و در این شرایط چین و روسیه قطعا تمایل دارند ایران را در جرگه متحدان خود داشته باشند و به آمریکا اجازه ندهند ایران را محصور کند.
مجتبی ذوالنور نماینده قم، رئیس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
ذوالنور: برجام را در صحن مجلس دهم آتش زدم و به این کارم نیز افتخار می‌کنم
مضاف بر همه اینها امروزه تشکیل مثلث ایران – روسیه – چین بزرگترین خطر برای اقتدار آمریکا و غرب به حساب می آید و روی هم گذاشتن توانمندی سه ضلع مثلث می تواند همه نقشه های آمریکا و متحدین آمریکا را بر هم بزند.
کما اینکه مشاهده کردیم طی چند سال اخیر همه نقشه های آمریکا و متحدینش در منطقه خاورمیانه با همکاری ایران و روسیه خنثی شد و امروزه همه معادلات به نفع ائتلاف ایران و روسیه در حال رقم خوردن است.
شرایط سیاسی جهان حتی یک روز با روز دیگر هم متفاوت است.
آمریکایی ها نباید تصور کنند که با روسیه در شرق اروپا وارد چالش شده اند و هر روز روسیه را تهدید به تحریم می کنند و بعد با چین در شرق آسیا وارد چالش می شوند و چین را تهدید به تحریم می کنند، بعد چین و روسیه حاضر باشند با آنها در تحریم ایران همکاری کنند.
آنچه که برخی تحلیلگران غربی مدعی می باشند که روسیه ایران هسته ای را در کنار خود نمی پذیرد هم اشتباه بزرگی است.
اولا بنا نیست ایران سلاح هسته ای تولید کند.
دوما "ایران هسته ای متحد روسیه" با "ایران هسته ای غیر متحد روسیه" دو مقوله جدا هستند.
امروزه به دلایل شرایط بین المللی ایران و روسیه در بسیاری عرصه های بین المللی به متحد استراتژیک تبدیل شده اند، همین مورد در باره ایران و چین و چین و روسیه هم صدق می کند و دیگر آن ذهنیت اینکه روسیه ایران هسته ای را نمی پذیرد ذهنیت اشتباه به حساب می آید وهمه آنهایی که چنین بحثی را مطرح می کنند فقط در صدد هستند روابط مستحکم و صمیمی ایران و روسیه را تخریب کنند.
البته در پایان نکته ای هم هست که ضرورت دارد به آن اشاره کرد و آن استفاده دشمنان مردم ایران از عوامل خود در بازار ایران برای ایجاد التهاب در بازار ارز می باشد.
طی یک هفته اخیر بسیار مشهود بود که برخی عوامل تلاش دارند به هر ترتیبی شده بازار ارز را در ایران به هم بریزند و این ذهنیت را در میان ایرانیان ایجاد کنند که خودداری ایران به تن دادن به خواسته غربی ها موجب فروپاشی اقتصادی این کشور خواهد شد.
همه دست اندرکاران اقتصادی می دانند که هنوز اتفاق خاصی رخ نداده که چنین شود و همه این جریان ها یک جریان روانی بیش نیست و ظاهرا آنگونه که برخی مدیران بانک مرکزی باور دارند بهتر است اجازه داد تا آنها حرکت خود را انجام دهند و بعد در نهایت بانک مرکزی ورود کند و عوامل دشمن را به خاک سیاه بنشانند.
امیرعبداللهیان: بدون لغو همه تحریم‌ ها احیای برجام ناممکن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
امیرعبداللهیان: بدون لغو همه تحریم‌ ها احیای برجام ناممکن است
البته بنده مثل بسیاری ایرانیان دیگر امیدوار هستیم تا چنین شود و همه شان به خاک سیاه بنشینند اما مشکل اصلی در این باره این است که این جریان مستقیما با زندگی مردم سر و کار دارد و نیاز است همانگونه که نیروهای مسلح سر به زنگاه ورود کردند و سر مار را در خلیج فارس و دریای عمان خورد کردند در بازار ارز هم دولت ورود کند و اجازه ندهند عوامل دشمن با رزق و روزی مردم بازی کنند، چون متاسفانه وقتی قیمت ارز بالا می رود حتی اگر هفته بعد بانک مرکزی ورود کند و قیمت را به شدت پایین بیاورد باز هم تاثیر روانی آن در کسب و کارها باقی می ماند و قیمت بسیاری از کالاها که سریعتر از قیمت ارز بالا می رود دیگر پایین نمی آید.
بدیهی است مذاکره کنندگان ایرانی هم بسیار تحت تاثیر این ماجرا قرار می گیرند چون به هر حال آنها هم جزو همین مردم هستند و خانواده هایشان هم در همین جامعه زندگی می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала