استفاده از ماشین خودکشی برای کمک به متقاضیان اتانازی در سوئیس +عکس

CC0 / Twighlightzone / استفاده از ماشین خودکشی برای کمک به متقاضیان اتانازی در سوئیس +عکس
استفاده از ماشین خودکشی برای کمک به متقاضیان اتانازی در سوئیس +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
شرکت غیرانتفاعی اگزیت اینترنشنال به متقاضیان مرگ خود خواسته خدمات می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا اخباری مبنی بر تصمیم یکی از متصدیان اصلی کمک به اتانازی یا مرگ خود خواسته که قصد دارد تا از سال آینده برای کمک به متقاضیان مرگ خود خواسته از "کپسول سارکو" استفاده کنند منتشر شده با واکنش، تعجب و ترس کاربران فضای مجازی مواجه شده است.
رسانه‌های خبری در این باره نوشتند: "یک پزشک استرالیایی به نام فیلیپ نیچک که چند سال پیش این اختراع را به ثبت رسانده و در حال حاضر ریاست سازمان غیرانتفاعی اگزیت اینترنشنال (Exit International) را بر عهده داشته و یکی از دو متصدی اصلی کمک به مرگ خود خواسته در سوئیس است، مقدمات استفاده از ماشین خودکشی را با موفقیت طی کرده و تاییدات قانونی لازم را کسب کرده است."
متصدیان درباره جزئیات ماشین خودکشی گفتند این کپسول موسوم به سارکو شبیه یک تابوت طراحی شده و بیمار ابتدا در آن دراز کشیده و پس از ابراز اطمینان نهایی از تصمیم خود با فشردن یک کلید شخصا مرگ خود خواسته را رقم خواهد زد. گاز نیتروژن متصاعد شده در پی فعال شدن سیستم بیمار را گیج کرده و بلافاصله به یک کمای عمیق فرو خواهد برد و حداکثر پس از ۳۰ ثانیه جانش را خواهد گرفت.
تعدادی از کاربران با ناراحتی و نگرانی واکنش نشان می‌دهند و تعدادی دیگر بیان می‌کنند این ماجرا مثل یک فیلم و یا کابوس است که به حقیقت تبدیل شده است. عده‌ای از کاربران بر این باورند در کشورهای اروپایی به دلیل عدم اعتقاد به زندگی پس از مرگ به خودکشی دست می‌زنند در حالی‌که مردم در ایران گمان می‌کنند زندگی در اروپا و آمریکا بهتر از زندگی در کشور خودشان است. برخی از کاربران نیز بر این عقیده‌اند در کشورهای مسلمان به دلیل اعتقاد داشتن به زندگی پس از مرگ آمار کمتری از خودکشی را به خود اختصاص دادند. جمعی از کاربران می‌گویند احتمالا برای گرفتن جان مردم پول هم دریافت می‌کنند و جمعی دیگر در ادامه می‌گویند افرادی دست به این کار می‌زنند در زندگی به پوچی رسیدند و از خوشی زیاد خسته هستند. بعضی نیز خودکشی را خراب کردن تابلو نقاشی خداوند عنوان کرده و به همین دلیل آن را گناه می‌دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала