کاخ سفید: رویکرد غیرجدی ایران در مذاکرات وین تنها به انزوای تهران ختم می شود

اشتراک
پس از اتهام مذاکرات وین، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نمود که رویکرد غیرجدی ایران به انزوای تهران ختم خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای در خصوص اخرین مذاکرات برجام اعلام نمود که رویکرد غیرجدی ایران به مذاکرات وین تنها به انزوای تهران ختم می شود.
تازه ترین واکنش کاخ سفید به مذاکرات برجام در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.11.2021
تازه ترین واکنش کاخ سفید به مذاکرات برجام در وین
گفتنی است، پس از انکه با اغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران مذاکرات برجام با وقفه رو به رو شد، دور هفتم مذاکرات که در تاریخ 29 نوامبر شروع شده بود بدون نتیجه خاتمه یافت. در این راستا، آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در مقاله‌ای برای روزنامه "کامرسانت" مسکو از مواضع مقامات تهران در جریان مذاکرات وین درباره احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صحبت کرده است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) باید درک کنند که پنجره کنونی مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، تا ابد باز نخواهد ماند.
در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، به طور یکجانبه از برجام خارج شد. پس از دوره ترامپ، جو بایدن بارها آمادگی خود را برای از سرگیری اجرای تعهدات ذیل این توافق اعلام کرده است. گروه "پنج به علاوه یک" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه) از ماه آوریل در وین درباره این موضوع مذاکراتی را آغاز کرده است. شروع دور بعدی برای ۲۹ نوامبر سال 2021 برنامه ریزی شده بود که بدون نتیجه باقی ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала