پیش‌ بینی وزیر نفت عراق از نفت بشکه ای ۷۵ دلاری

© Fotolia / Tarasov_vlپیش‌ بینی وزیر نفت عراق از نفت بشکه ای ۷۵ دلاری
پیش‌ بینی وزیر نفت عراق از نفت بشکه ای ۷۵ دلاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
وزیر نفت عراق قیمت انتظار تثبیت بهای نفت ۷۵ دلار در هر بشکه را در ابتدای سال آینده میلادی دارد.
به‌ گزارش اسپوتنیک به نقل از اس.پی گلوبال پلتس، احسان عبدالجبار اسماعیل وزیر نفت عراق، پس از تصمیم اوپک‌ پلاس برای ادامه روند افزایش تدریجی تولید در ابتدای سال آینده میلادی، در گفتگو با تلویزیون دولتی عراق گفت: انتظار دارد قیمت نفت طی ماه‌ های آینده به بالاتر از ۷۵ دلار در هر بشکه برسد چون قیمت فعلی برای تولیدکنندگان مناسب نیست.
وی افزود: به نظر من قیمت فعلی نفت قیمت مناسبی برای تولیدکنندگان نیست. من انتظار دارم طی ماه‌ های آینده به ثبات در قیمت نفت بازگردیم. به نظر من قیمت نفت از این بحران بیرون آمده و در سطح طبیعی یعنی بالاتر از ۷۵ دلار در هر بشکه تثبیت گردد.
  افزایش قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
افزایش قیمت نفت در جهان در واکنش به وعده اوپک پلاس
وی اضافه کرد: عراق به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک نمی‌ تواند از پس کاهش قیمت نفت برآید و به دنبال ثبات بین عرضه و تقاضاست.
عراق خواهان ثبات در بازارهای نفت است و نمی‌ تواند کاهش شدید قیمت نفت را تحمل کرده و از پس مدیریت عرضه بالاتر از سطح مصرف برآید.
ائتلاف اوپک‌ پلاس در اجلاس دوم دسامبر تصمیم گرفت علی‌ رغم شیوع نوع جدید ویروس کرونا و آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی مصرف‌ کنندگان بزرگ دنیا به رهبری آمریکا، به برنامه قبلی خود برای افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ ای تولید در اولین ماه سال آینده میلادی پایبند بماند.
وزیر نفت عراق، خاطر نشان کرد: هدف اوپک مدیریت بازار نفت به شیوه‌ ای مثبت است و انتظار دارد تمام اعضای اوپک قبل از تصمیم‌ گیری برای هر گونه افزایش تولید به بررسی‌ ها و تحقیقات این سازمان نگاهی بیندازند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала