فاش شدن قرارداد "محرمانه" ۲۷۵ میلیارد دلاری اپل با چین

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر فاش شدن قرارداد "محرمانه" ۲۷۵ میلیارد دلاری اپل با چین
فاش شدن قرارداد محرمانه ۲۷۵ میلیارد دلاری اپل با چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
بر اساس گزارشی که در روز سه‌ شنبه بر اساس مصاحبه با افراد داخلی و اسناد اپل منتشر شده، در سال ۲۰۱۶، توافق بزرگ پنج ساله شامل تعهد اپل برای تقویت اقتصاد چین از طریق سرمایه گذاری و سایر شرکت های تجاری بود.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اسناد داخلی تازه منتشر شده، تیم کوک مدیر عامل اپل، طبق اسناد داخلی جدید منتشر شده، ظاهراً قراردادی "محرمانه" ۲۷۵ میلیارد دلاری با مقامات چینی برای دور زدن محدودیت‌ های فعالیت شرکتش امضا کرده است.
در زمانی که اپل با "یک سری اقدامات نظارتی" از سوی دولت مواجه شد که بر تجارت آن تأثیر منفی گذاشت، این قرارداد پس از سفرهای متعدد کوک به این کشور با کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین امضا شده است. گفته شده که مقامات پکن معتقد بودند این شرکت "به اندازه کافی به اقتصاد محلی کمک نمی کند".
کوک در طول سال ۲۰۱۶ تلاش کرد دولت چین را لابی کند، زیرا اقداماتی را اجرا می کرد که به اپ استور، iCloud و سیستم Apple Pay شرکتش آسیب می رساند و منجر به کاهش فروش آیفون برای مدتی شد.
گفتگوی چین و آمریکا درباره لغو تحریم ها و عوارض گمرکی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
چین در فناوری فضایی از آمریکا پیشی می گیرد
کوک علاوه بر موافقت با راه‌ اندازی مجموعه‌ ای از مکان‌ های خرده‌ فروشی جدید، طرح‌ های انرژی‌ های تجدیدپذیر و مراکز تحقیق و توسعه در سراسر چین، ظاهراً متعهد شد که شرکت او در کنار دانشگاه‌ های چینی و تولیدکنندگان محلی کار کند و حتی قطعات را از تامین‌ کنندگان داخل کشور خریداری کند. در ازا "حمایت و کمک لازم" از سوی دولت، اپل "همراه با شرکت‌ های چینی برای دستیابی به منافع متقابل و یک وضعیت برد-برد رشد خواهد کرد".
بلافاصله پس از معامله ادعایی، اپل به طور علنی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک کمپانی رقیب چینی اوبر به نام "دیدی چوشین" در می ۲۰۱۶ اعلام کرد، که کوک ادعا کرد "فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخش های خاصی از بازار چین" را ارائه می دهد. در همان سال، همچنین قرارداد بزرگی را با بزرگترین تولیدکننده توربین بادی کشور، علم و فناوری Goldwind سین کیانگ، اعلام کرد و برنامه‌ هایی را برای انتقال عملیات iCloud به چین در سال ۲۰۱۷ انجام داد. یک صندوق انرژی سبز ۳۰۰ میلیون دلاری تا سال ۲۰۱۸ تأسیس شد که ظاهراً همه مطابق با توافق پنج ساله است.
به نظر می رسد که کسب و کار اپل در چین پس از سرکوب نظارتی در سال ۲۰۱۶ به طور قابل توجهی بهبود یافته است و در تابستان گذشته رکورد درآمد سه ماهه ۶۸ میلیارد دلاری را در آنجا ثبت کرد و در عین حال همچنان به افتتاح ویترین ها و مراکز تحقیقاتی جدید ادامه داد. بر اساس این گزارش، چین اکنون حدود یک پنجم کل فروش اپل را تشکیل می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала