کاخ سفید: پوتین و بایدن درباره همکاری مشترک در زمینه ایران گفتگو کردند

© AFP 2023 / Denis BalibouseПрезидент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
بایدن و پوتین در مورد ثبات استراتژیک، گفتگوی جداگانه در مورد ویروس‌های رایانه ای و کار مشترک بر روی مسائل منطقه‌ای مانند ایران بحث کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه طی یک تماس ویدیویی، پیشرفت گفت‌وگو بین مسکو و واشنگتن درباره ثبات استراتژیک، مسائل امنیت سایبری و وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کردند. کاخ سفید که در پایان گفتگوی پوتین و بایدن در بیانیه ای اعلام نمود که پوتین و بایدن درباره کار مشترک در زمینه ایران گفتگو کردند.
در این بیانیه آمده است: "روسای جمهور روسیه و آمریکا در مورد ثبات استراتژیک، گفتگوی جداگانه در مورد ویروس‌های رایانه ای و کار مشترک بر روی مسائل منطقه‌ای مانند ایران بحث کردند." مذاکرات روسای جمهور روسیه و آمریکا، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، دو ساعت به طول انجامید. این دیدار از طریق یک لینک ویدیویی انجام شد.
سید محمد حسینی، معاون امور پارلمانی رییس جمهوری ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
آمریکایی ها باید به برجام بازگشته و تحریم ها را لغو کنند
در این گفتگوی تلفنی، اولین فریم های ارتباطی به خبرنگاران نشان داده شد و سپس جلسه پشت درهای بسته برگزار شد. پیش از این، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفته بود، همانطور که انتظار می‌رفت، این کنفرانس ویدئویی نسبتاً مفصل و طولانی خواهد بود. از سوی دیگر امروز، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، در جریان مذاکرات میان ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهور روسیه و آمریکا ما بار دیگر به روشنی رویکردهای خود در قبال حل و فصل مسائل اوکراین را شرح خواهیم داد. لاوروف گفت: "بار دیگر تاکید می کنم، امروز رویداد مهمی در روابط پیش رو داریم، تماس میان پوتین و بایدن. ما یقینا رویکردهایمان در قبال حل و فصل مسئله اوکراین و ضرورت وادار نمودن کی یف به تعهداتش در چارچوب مجموعه اقدامات مینسک را به روشنی شرح خواهیم داد."
سرویس مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد: "هر دو رئیس جمهور به تیم های خود دستور داده اند که به کار خود در خصوص گفتگوهای مسکو و واشنگتن درباره اوکراین ادامه دهند و ایالات متحده این کار را با هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکا انجام خواهد داد."

خاطرنشان می شود که بایدن و پوتین همچنین در مورد گفتگو در خصوص ثبات راهبردی، جرایم سایبری و همچنین کار مشترک درباره مسائل منطقه ای از جمله ایران گفتگو کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала