قربانیان خشونت‌های دارفور سودان

© East News/Xinhua / eyevineسودان
سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
در درگیری میان قبایل در ایالت دارفور غربی واقع درغرب سودان ۵۰ نفر کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "آناتولی"، در درگیری میان قبایل در منطقه کرینک (واقع در ۷۵ کیلومتری شرق شهر الجنینه) در ایالت دارفور غربی واقع درغرب سودان ۵۰ نفر کشته شدند.
گفتنی است منطقه کرینک از روز 4 دسامبر (شنبه) شاهد درگیری های خونین میان قبایل این منطقه بوده است که عمدتا بر سر زمین اختلاف دارند. اختلاف‌ها بر سر اراضی بین اعراب و غیرعرب ها در منطقه "جبل مون" در ماه گذشته نیز به درگیری‌های خونینی انجامید که کشته شدن دستکم ۱۷ نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر دیگر را به دنبال داشت.
به دنبال قیام مردمی در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ که به برکناری "عمر البشیر" دیکتاتور سودان منجر شد، وضعیت این کشور در بحبوحه استقرار یک دولت دمکراتیک، بسیار شکننده شده است. درگیری‌ها در دارفور زمانی آغاز شد که شورشیان از جامعه قومی آفریقای مرکزی و جنوب صحرای این منطقه در سال ۲۰۰۳ قیام و از سرکوب دولت عرب در خارطوم ابراز تاسف کردند.
دولت البشیر با حملات هوایی به حملات جنجویدها که متهم به قتل عام و تجاوز به عنف هستند، پاسخ داد. در جریان درگیریها در دارفور بیش از ۳۰۰ هزار نفر کشته و ۲.۷ میلیون نفر دیگر از خانه‌های خود آواره شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала