حمله حوثی ها به ساختمان وزارت دفاع عربستان و آرامکو

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
سخنگوی شبه نظامیان حوثی، اظهار داشت: در این عملیات، ساختمان وزارت دفاع عربستان و نیز تأسیسات نفتی آرامکو هدف قرار گرفتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن، در تشریح عملیات گسترده بامداد امروز علیه مواضع سعودی، گفت: مواضع نظامی و حساس عربستان سعودی در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر توسط نیروهای یمنی هدف قرار گرفتند.
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی یمن به ریاض - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
حمله موشکی شبه نظامیان حوثی یمن به ریاض
سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن، افزود: عملیات گسترده بامداد امروز تحت عنوان عملیات "هفتم دسامبر" انجام شد. در این عملیات، یگان‌های پهپادی و موشکی یمن مشارکت داشتند.
وی گفت: در جریان عملیات مذکور ۶ پهپاد از نوع "صماد ۳" و چند موشک "ذوالفقار" وزارت دفاع عربستان سعودی، فرودگاه هوایی "الملک خالد" و چند نقطه نظامی دیگر در ریاض را هدف قرار دادند.
سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن، افزود: همچنین ۶ پهپاد از نوع "صماد ۲" و "صماد ۳" پایگاه هوایی "الملک فهد" در طائف و شرکت آرامکو را در جده هدف قرار دادند. مواضع سعودی در ابها، جیزان و عسیر نیز به وسیله پهپادهای صماد ۱ و صماد ۲ هدف قرار گرفتند.
یحیی سریع در ادامه سخنانش یادآور شد: افزون بر این، مواضع حساس و حیاتی سعودی در ابها، جیزان و نجران به وسیله ۸ پهپاد از نوع "قاصف ۲-کا" و تعداد زیادی موشک بالستیک هدف قرار گرفتند.
سخنگوی نیروهای مسلح شبه نظامیان حوثی یمن، در پایان نیز تأکید کرد: تا زمان تداوم تجاوزگری‌ های سعودی و متحدانش علیه این کشور، نیروهای یمنی عملیات گسترده خود در عمق خاک عربستان را متوقف نخواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала