تاکید مخبر بر ارزیابی عملکرد بانک ها

CC BY 4.0 / IRNA / تاکید مخبر بر ارزیابی عملکرد بانک ها
تاکید مخبر بر ارزیابی عملکرد بانک ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران: باید تلاش کنیم با ریشه یابی و آسیب شناسی مشکلات، مسائل اصلی بخش تولید را شناسایی و مرتفع کنیم تا شاهد تعطیلی هیچ بنگاه اقتصادی و تولیدی در کشور نباشیم.
به گزارش اسپوتنیک، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ایران در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دولت سیزدهم گفت: اقتصاد ایران اقتصاد بانکی است و نقش بانک ها در تامین نقدینگی مورد نیاز بخش تولید بسیار پراهمیت است که ضرورت دارد عملکرد بانک ها براساس تکالیفی که بر عهده آنها گذاشته شده مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی از زنجیره توزیع به عنوان یکی از مهمترین بخش های مرتبط با تولید یاد کرد و گفت: تا زمانی که زنجیره توزیع ساماندهی نشود،‌ شاهد حل مسائل و موانع پیش روی بخش تولید در کشور نخواهیم بود.
در این نشست مقرر شد سازوکار امهال مطالبات از واحدهای تولیدی تا پایان شهریور 1401 در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مورد تصمیم گیری قرار گیرد. در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای رفع موانع تولید، تصمیماتی نیز اتخاذ و مقرر شد معاونت نظات بانک مرکزی به همراه هر یک از بانکها میزان تسهیلاتی که بانکها باید بر اساس قانون پرداخت می کردند را ظرف یکماه بررسی کرده و در صورت کوتاهی بانک های عامل، با فوریت جبران شود.
همچنین مقرر شد تعداد بنگاه های تملک شده هر یک از بانکها فهرست شود و با حضور بانک مرکزی، بانکهای عامل و وزارتخانه تخصصی حوزه فعالیت هر یک از این بنگاه ها، درباره فعال سازی و تعیین تکلیف این بنگاه ها اقدام فوری بعمل آید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала