آمریکا: در صورت حمله روسیه، شهروندان خود از اوکراین را تخلیه می کنیم

© AP Photo / Ric Feld,File سی ان ان در آمریکا
 سی ان ان در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
دولت جو بایدن در حال بررسی امکان تخلیه احتمالی شهروندان آمریکایی از اوکراین در صورت حمله روسیه به این کشور (اوکراین) و تشدید وضعیت امنیتی در این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، دولت آمریکا در پی اخبار مبنی بر احتمال "حمله روسیه به اوکراین"، امکان و روش تخلیه شهروندان خود از اوکراین را بررسی می کند. به گزارش این شبکه خبریی در آمریکا به نقل از منابع آگاه، دولت جو بایدن در حال بررسی امکان تخلیه احتمالی شهروندان آمریکایی از اوکراین در صورت حمله روسیه به این کشور (اوکراین) و تشدید وضعیت امنیت است. پنتاگون گزینه های مختلف تخلیه شهروندان خود از اوکراین را بررسی می کند، تصمیم نهایی بر عهده وزارت خارجه این کشور خواهد بود. گفته می شود که این امر پس از عملکرد ضعیف آمریکا در خارج کردن شهروندان خود از افغانستان مطرح شده و آنها قصد دارند از قبل آماده موارد این‌چنینی باشند.
ماریا زاخاروا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
واکنش وزارت خارجه روسیه به مقاله روزنامه بیلد درباره حمله به اوکراین
دفتر مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز (سه شنبه) در پی گفتگوی رئیس جمهور اوکراین با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، پس از گفتگوی تلفنی پیش رو میان پوتین و بایدن، ولادیمیر زلنسکی و جو بایدن، روسای جمهور اوکراین و ایالات متحده تلفنی گفتگو خواهند کرد. دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: "زلنسکی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی گفتگو کرد. در آستانه مذاکرات برنامه ریزی شده میان بایدن و پوتین، طرف اوکراینی و آمریکایی مواضع خود را در مورد موضوعات کلیدی هماهنگ کردند.
همچنین توافق شد که پس از گفتگوی میان روسای جمهور آمریکا و روسیه، زلنسکی و بایدن تلفنی گفتگو کنند." بر این اساس، زلنسکی در این گفتگو تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای روند صلح وجود ندارد و بلینکن را از وضعیت در مرزهای اوکراین مطلع کرد. ریاست جمهوری اوکراین در ادامه افزود: "رئیس جمهور از حمایت قوی ایالات متحده که به طور نظام مند توجه جامعه جهانی را به فعالیت های نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و تحکیم تلاش های کشورهای دموکراتیک برای جلوگیری از تشدید تنش ها جلب می کند، قدردانی کرد.طرفین به طور جداگانه اهمیت تقویت تعاملات حوزه امنیتی که به مهار رفتار تهاجمی روسیه در قبال اوکراین کمک می کند، را مطرح کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала