نخست وزیر پاکستان یک فیلم کوتاه ایرانی را در اینستاگرام خود همرسانی کرد +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoنخست وزیر پاکستان یک فیلم کوتاه ایرانی را در اینستاگرام خود همرسانی کرد +ویدئو، عکس
نخست وزیر پاکستان یک فیلم کوتاه ایرانی را در اینستاگرام خود همرسانی کرد +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
عمران خان، نخست وزیر پاکستان، فیلم کوتاهی با عنوان قرار پنجشنبه را با توضیح "فیلم کوتاه زیبای ایرانی" در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.
به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان، روز گذشته فیلم کوتاه قرار پنجشنبه (۱۳۹۶) ساخته سیدمحمدرضا خردمندان را با توضیح "فیلم کوتاه زیبای ایرانی" در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و این ویدئو بیش از ۱۵۲ هزار بازدید داشت.
ماجرای این فیلم کوتاه از این قرار است که یک مرد مسن ظبق قرار هر پنجشنبه بعد از فوت همسرش به قبرستان می‌رود. و در خیال خود همسرش را در کنار خود می‌بیند و با اون صحبت می‌کند و این زوج مسن در این ویدئو به تصویر کشیده می‌شوند که در حین هم کلامی عاشقانه، با زوج جوانی در ماشین کناری برخورد می‌کنند که با وجود حضور فرزند خردسالشان در خودرو به جروبحث و دعوا مشغول هستند. و در ادامه ماجرا این زوج مسن پادرمیانی می‌کند و با هدیه دادان یک دسته گل به آنها، طرفین دعوا را به کوتاه آمدن دعوت کرده و به این وضع آشفته پایان می‌دهند که گویا موثر نیز بوده.
قرار پنجشنبه روایتی است از تقابل صبر و زودجوشی، تجربه و خامی و ازخودگذشتگی و لجاجت. این فیلم در تنها ۲ دقیقه درس مدیریت زندگی زناشویی و اهمیت از خودگذشتگی و درک را به مخاطب می‌آموزد. سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان ۳۷ ساله این فیلم، سینماگر و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه صداوسیماست. خردمندان نخستین فیلم بلند خود را در سال ۱۳۹۵ با عنوان بیست و یک روز بعد کارگردانی کرد. این فیلم در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.
به دنبال اینکه نخست وزیر پاکستان این ویدئو را با سایر کاربران به اشتراک گذاشت، سرکنسول ایران در کراچی نیز با انتشار تصویری از صفحه‌ی اینستاگرام عمران خان در توئیتر نوشت: "فیلم و سینما، از حوزه‌های بی‌نظیر اشتراکات فرهنگی است که هرگز نباید از چشم متولیان این عرصه مغفول بماند."
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند این ویدئو کوتاه و زیبا برایشان آموزنده است و تلنگری‌ست برای بینندگان که قدر داشته‌هایشان را بدانند و نسبت به اتفاقات کم اهمیت بی‌توجه باشند و هر فرد، رابطه خود را با اطرافیانش را مهمتر از حواشی پیرامون آن بداند. جمعی از کاربران نیز پیشنهاد می‌دهند که به جای پیام‌های پوچ، وقت‌گیر و تکراری که ساعت زیادی در تلویزیون پخش می‌شوند چنین ویدئوهای کوتاه و آموزنده منتشر شود که بسیار در زندگی مردم جامعه موثر خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала