شمخانی: آمریکا از فروپاشی داعش به شدت عصبانی است

© Photo / IRNAعلی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی، نسبت به پیامدهای خطرناک توطئه ایجاد بحران امنیتی در سوریه هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت آمریکا از فروپاشی داعش* در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت که موجب افزایش قدرت راهبردی این جبهه شده، به شدت عصبانی است و به دنبال بحران‌آفرینی‌های جدید در منطقه است.
شمخانی در دیدار با فیصل مقداد وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه با تبیین شرایط حاکم بر منطقه گفت: "آمریکا از فروپاشی داعش در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت که موجب افزایش قدرت راهبردی این جبهه شده به شدت عصبانی است و به دنبال بحران‌آفرینی‌های جدید است. سرنوشت هرگونه تجاوز و اشغالگری در تاریخ جز عقب‌نشینی و شکست خفت بار چیز دیگری نبوده است".
مقام طالبان: به داعش اجازه آسیب زدن به ایران را نمی دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
مقام طالبان: به داعش اجازه آسیب زدن به ایران را نمی دهیم
شمخانی با اشاره به روابط راهبردی ایران و سوریه در حوزه‌های سیاسی و امنیتی، تسری آن به سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرارداد و آمادگی کامل ایران را در این زمینه اعلام کرد.
فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این ملاقات با تشکر از حمایت‌های همه جانبه تهران از مردم و دولت سوریه، گفت: "حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در سوریه ناقض اصل حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی این کشور است. آمریکا به دنبال احیای هسته‌های تروریستی برای جلوگیری از ایجاد ثبات پایدار در سوریه است. تروریسم، تجاوز نظامی و تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند خللی در اراده ملت سوریه برای مقاومت در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمنان بوجود آورد".
* داعش ممنوعه در روسیه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала