جعبه سیاه زمین ساخته می شود

CC0 / Pixabay/ColiN00B / سیاره زمین
سیاره زمین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
زمین در سال 2022 صاحب جعبه سیاه خواهد شد که فجایع عمده‌ای را که باعث تخریب آن می‌شوند، ثبت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری "ای بی سی"، قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ یک "جعبه سیاه" تخریب‌ناپذیر در دشتی پوشیده از سنگ گرانیت در ساحل غربی تاسمانی در استرالیا ساخته شود. هدف و ماموریت این جعبه سیاه این است که کلیه مراحلی منجر به فاجعه‌های اقلیمی را ثبت کند تا تمدن‌های آینده بتوانند از این منبع اطلاعاتی استفاده کنند.
محققان دانشگاه تاسمانی با شرکت ارتباطات بازاریابی استرالیایی "Clemenger BBDO" برای ایجاد یک جعبه سیاه برای سیاره ما همکاری کرده اند؛ که به گفته آن ها به نسل های آینده، در خصوص آنچه باعث انقراض بشریت شده است، خواهد گفت.
این جعبه از فولادی به ضخامت 7.5 سانتی‌متر ساخته خواهد شد و با انبوهی از محفظه‌های ذخیره‌سازی پر می‌شود، که به گفته محققان "هر قدمی که ما به سمت" یک فاجعه بالقوه برمی‌داریم را ثبت می‌کند، به این معنی که آن ها اطلاعاتی در مورد آلودگی، انقراض گونه‌ها، اسیدی شدن اقیانوس ها و همچنین رویدادهای مرتبط با تغییرات آب و هوایی مانند متوسط دما و سطوح دی اکسید کربن را جمع‌آوری می‌کنند.
اگرچه ساخت سازه برای قرار دادن جعبه در اواسط سال 2022 آغاز می شود؛ اما هارد دیسک ها قبلاً ضبط اطلاعات را آغاز کرده اند. جعبه سیاه که به اندازه یک اتوبوس خواهد بود، دارای پنل های خورشیدی نیز خواهد بود تا ذخیره انرژی پشتیبان را فراهم کند.
جعبه سیاه یک اتصال اینترنتی خواهد داشت و همچنین داده های متنی مانند اخبار مربوط به رویدادهای بین المللی کلیدی مانند کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل را جمع آوری می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала