گزارش و تحلیل

بلومبرگ: روسیه می گوید آمریکا نمی تواند بدون مجازات، جان انسان ها را به خطر بیندازد

© REUTERS / Ints Kalninsناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
هواپیماهای شناسایی آمریکایی هوانوردی غیرنظامی را بر فراز دریای سیاه تهدید می کنند.
اسپوتنیک، به گزارش سرویس هوانوردی روسیه – روس آویاتسیا ، صبح 3 دسامبر، یک هواپیمای شناسایی ناتو از مسیرهای دو هواپیمای مسافربری در حال پرواز بر فراز دریای سیاه عبور کرد: یک هواپیمای آئروفلوت در مسیر تل آویو به مسکو و یک هواپیمای مالت که از سوچی به مقدونیه شمالی پرواز می کرد. هواپیمای شناسایی ناتو سیگنال های ارگان های ایمنی ترافیک هوایی روسیه را نادیده گرفت و هواپیماهای غیرنظامی مجبور به تغییر مسیر و ارتفاع شدند.
زاخارووا: باید نگران اقدامات تهاجمی آمریکا در منطقه بود نه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
زاخارووا: باید نگران اقدامات تهاجمی آمریکا در منطقه بود نه روسیه
خبرگزاری بلومبرگ در رابطه با این حادثه بیانیه ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در فیس بوک را نقل قول می کند: "افزایش فعالیت هواپیماهای جنگی ایالات متحده و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه خطر حوادث خطرناک را برای ترافیک غیرنظامی ایجاد می کند. و اگر اکنون از فاجعه بر فراز دریای سیاه جلوگیری شده است، این بدان معنا نیست که ایالات متحده و ناتو می توانند به خطر انداختن بدون مجازات جان مردم را ادامه دهند."
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است از طریق ارتباط ویدیویی مذاکره کنند. این گفت وگو در شرایط تشدید تنش ها در مرز روسیه و اوکراین و فعالیت های نظامی ناتو در منطقه دریای سیاه انجام می شود. سرویس اطلاعات آمریکا به این نتیجه رسیده است که کرملین در حال برنامه ریزی حمله به اوکراین در سال آینده است و روسیه به غرب نسبت به پیشبرد زیرساخت های نظامی غرب به اوکراین هشدار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала