انتقاد چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا بر سر مسئله تایوان

© AP Photo / Andy Wongانتقاد چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا بر سر مسئله تایوان
انتقاد چین از اقدامات تحریک آمیز آمریکا بر سر مسئله تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
چین روز دوشنبه با انتقاد شدید از اظهارات برخی مقامات آمریکایی در مورد مسئله تایوان گفت که ایالات متحده و تایوان با تحریک مداوم چین با آتش بازی می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لی جیانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشست خبری روزانه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، در رابطه با تایوان، بیان کرد: بنابر گزارش ها، بلینکن گفته است که ایالات متحده "متعهد است تا مطمئن شود که تایوان ابزاری برای دفاع از خود دارد".
ژائو افزود: مسئله تایوان موضوع داخلی چین است و برخی از سیاستمداران آمریکایی به طور عمدی اصل چین واحد را به چالش کشیده اند، سه بیانیه مشترک چین و ایالات متحده را به شدت نقض کرده اند و یک سیگنال جدی اشتباه از حمایت از نیروهای جدایی طلب که به دنبال "استقلال تایوان" هستند ارسال کرده اند؛ که چین نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با این موضوع ابراز می کند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
هشدار شدید وزیر امور خارجه آمریکا به چین
ژائو با تاکید بر اینکه تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی از چین است، گفت که دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نماینده کل چین است.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: نیروهای جدایی طلب که به دنبال "استقلال تایوان" هستند، از حمایت خارجی و تکیه بر آمریکا برای استقلال طلبی برخوردار هستند که دلیل اصلی تنش فعلی در تنگه تایوان است.
ژائو گفت که برخی از مردم در ایالات متحده تلاش می کنند چین را با تایوان مهار کنند و از قدرت حزب دموکراتیک مترقی تایوان برای تغییر وضعیت موجود حمایت می کنند، که چنین فعالیت هایی تنش ها را در تنگه تایوان افزایش داده است.
ژائو با اشاره به اینکه چین مایل است تمام تلاش خود را برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز انجام دهد، نسبت به اقدامات شدید در صورتی که نیروهای جدایی طلب که به دنبال "استقلال تایوان" تلاش کنند برای عبور از خط قرمز تلاش کنند، هشدار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала