کارشناس ایرانی: سویه اومیکرون 3 تا 5 برابر بیشتر از سویه دلتا قابلیت سرایت دارد

© REUTERS / Phil Nobleکارشناس ایرانی: سویه اومیکرون 3 تا 5 برابر بیشتر از سویه دلتا قابلیت سرایت دارد
کارشناس ایرانی: سویه اومیکرون 3 تا 5 برابر بیشتر از سویه دلتا قابلیت سرایت دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: متاسفانه جهش‌هایی که اتفاق افتاده، ورود ویروس به داخل سلول‌های انسانی را آسانتر کرده و پیش بینی می‌شود که قدرت انتقال ویروس و همچنین توانایی در ایجاد عفونت در انسان افزایش پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صداوسیمای ایران، سعید عامل جامه دار، مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قدرت انتقال اومیکرون 3 تا 5 برابر واریانت دلتا است مشهد اظهار کرد: تا کنون گزارشی از وضعیت علایم بالینی بیماران نداریم و هنوز برای اظهارنظر درباره علایم بالینی که ایجاد می‌کند زود است.
سعید عامل جامه دار افزود: واریانت جدید ویروس کرونا تقریبا سه هفته پیش برای اولین بار در افریقای جنوبی گزارش شد و هم اکنون در بسیاری از کشور‌های اروپایی و آسیایی موارد متعددی از واریانت اومیکرون گزارش شده است. تقریبا 50جهش در ژنوم واریانت جدید اتفاق افتاده و تعداد قابل توجهی از آنها (32جهش) در ناحیه ژن اسپاتیک ویروس مشاهده شده است.
وی بیان کرد: 15جهش در محل اتصال ویروس به سلول‌های انسانی رخ داده و منجر به تغییر آنتی ژنیک در ویروس شده است؛ این اتفاق خطرناکی می‌تواند باشد از این نظر که آنتی بادی‌هایی که توسط بدن یا واکسن ساخته می‌شود، می‌تواند تاثیری در این واریانت ویروس نداشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала