پوتین با مودی دیدار و گفتگو کرد

© Photo / Russian Presidential Press Office/Dmitry Azarovپوتین با مودی دیدار و گفتگو کرد
پوتین با مودی دیدار و گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
رئیس جمهور فدراسیون روسیه در سفری به دهلی نو با نخست وزیر هندوستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه با نارندرا مودی نخست وزیر هند، در کاخ حیدرآباد در مرکز دهلی نو گفتگو کرد. این اولین دیدار رو در رو رهبران از زمان مذاکرات در اجلاس سران بریکس در برازیلیا در نوامبر ۲۰۱۹است.
در یک سند مشترک، روسیه و هند بر تعهد خود به یک مشارکت استراتژیک ممتاز که همچنان "ستون صلح و ثبات جهانی" باقی می ماند، تاکید کردند.
بایدن - پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
کاخ سفید یکی از موضوعات گفتگوی بایدن و پوتین را افشا کرد
همانطور که پوتین تاکید کرد، روابط بین کشورها "در حال توسعه است و به سمت آینده هدایت می شود." در پاسخ، مودی خاطرنشان کرد که همه‌ گیری ویروس کرونا نتوانسته است بر گفتگو بین دولت‌ها تأثیر بگذارد، "مشارکت ممتاز" آنها همچنان در حال رشد است.
همانطور که نخست وزیر هند یادآور شد، پوتین دومین سفر خارجی خود را به هند انجام داد که نشان دهنده تعهد وی به روابط دوجانبه و حکایت از علاقه او به این کشور است. پوتین نیز به نوبه خود از نخست وزیر دعوت کرد تا سال آینده برای شرکت در نشست بیست و دوم روسیه و هند به روسیه سفر کند.
مودی تصریح کرد: همکاری های دفاعی ما از طریق توسعه مشترک و تولید مشترک تحت برنامه ساخت هند تقویت می شود و همکاری در زمینه انرژی هسته ای فضایی و غیرنظامی نیز در حال گسترش است.
به گفته رئیس جمهور روسیه، این نشست در قالب "۲ + ۲" که پیش از این با حضور وزرای خارجه و دفاع روسیه و هند برگزار شد، نشان می دهد که کشورها به توسعه روابط در سطح بین المللی ادامه دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала