آلمان پیشنهاد ایران در مذاکرات وین را غیرقابل قبول دانست

CC BY 2.0 / Steffen Voß / Bundestagپرچم آلمان
پرچم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
یکی از مقامات وزارت خارجه آلمان اطلاع داد که دولت این کشور پیشنهاد ایران در مذاکرات وین را قابل قبول نمی داند.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز خبر داد: روز دوشنبه یک مقام وزارت امور خارجه آلمان گفت پیشنهاداتی که ایران در جریان دور اخیر مذاکرات وین برای حل‌وفصل اختلافات مطرح کرده است، از نظر برلین قابل قبول نیست.
این مقام آلمانی که نامش را فاش نکرد، در خصوص پیشنهادات ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین اظهار داشت: "پیشنهادات مطرح شده از سوی ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور قابل‌قبول نیست. ما این پیشنهادات را به‌دقت و به‌طور کامل بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که ایران تقریباً همه چیزهایی که در دورهای قبلی مذاکرات بر سر آنها توافق شده بود را تغییر داده است."
مجبورند توافق کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
گزارش و تحلیل
مجبورند توافق کنند
وی افزود: "این پیشنهادات نمی‌توانند مبنایی برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب در مذاکرات باشند. ما انتظار داریم هیأت ایرانی پس از انجام مشورت‌های لازم در تهران، با پیشنهادات واقع‌بینانه به وین بازگردد."
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران در خصوص این پیشنهادات و متون ارائه شده به طرف‌های دیگر مذاکرات از سوی هیأت ایرانی بیان داشت: متون ارائه شده ایران، متوازن بوده و با ظرافت در تطابق کامل با مفاد توافق سال 2015 و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نگاشته شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала