گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص مرگ و میر سویه جدید اومیکرون

© REUTERS / Denis Balibouseسازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد
سازمان بهداشت جهانی اجازه واکسیناسیون کودکان و نوجوانان علیه کرونا را صادر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا کنون هیچ مورد مرگ و میر ناشی از سویه اومیکرون ثبت نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) که در چند کشور در سراسر جهان شناسایی شده است، تا کنون منجر به مرگ بیماری نشده است.
مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت گفت: تعیین میزان عفونی بودن اومیکرون و ارزیابی شدت بیماری ناشی از آن چندین هفته طول می‌کشد.
وی افزود: ما تصمیم داریم به پاسخ هایی که همگان به آنها نیاز دارند، دست یابیم.
پیش از این پروفسور آناتولی آلتشتاین، ویروس شناس مرکز گامالیا گفته بود که پس از ظهور سویه اومیکرون این احتمال وجود دارد که سیر کووید-19 آسان تر شود و عواقب این بیماری چندان جدی نباشد.
ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در ۲۳ کشور جهان
سویه جدید، همانطور که سازمان جهانی بهداشت گزارش داده است؛ قادر به انتشار سریع در مقیاس جهانی است، با این حال به گفته این متخصص، پیش بینی اینکه این گزینه حتی قبل از سال جدید منجر به افزایش جدید عفونت ها شود، زود است.
به گفته این ویروس شناس، مسری بودن اومیکرون تنها پس از مدتی مشخص می شود، اما اطلاعات مربوط به ژنوم آن امکان پیش بینی این را می‌دهد که بیماری ناشی از این نوع ویروس آسان‌ تر از سایر سویه‌ ها باشد.
آلتشتاین تاکید کرد: این نوع ویروس دارای ویژگی جالبی دارد، دارای 32 جهش در پروتئین اصلی است و به احتمال زیاد ژنوم ناپایدار دارد و به راحتی جهش می یابد. اکنون می بینیم که صد مورد از این نوع سویه شناسایی شده اند و همه به صورت خفیف بیمار شده اند و کسی جان خود را از دست نداده است.
شایان ذکر است، با توجه به گسترش سویه اومیکرون، سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه ای به افراد بالای 60 سال و کسانی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا سرطان دارند توصیه کرد تا از سفر کردن خودداری کنند. در بیانیه سازمان بهداشت جهانی که در ارتباط با ظهور سویه اومیکرون منتشر شد، آمده است: "به افرادی که بیماری دارند یا در معرض خطر ابتلا شدید به کرونا و مرگ هستند، از جمله افراد 60 سال به بالا یا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای (مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت) هستند، باید توصیه شود که سفرهای خود را به تعویق بیندازند." این سازمان همچنین یادآور شد، مسافران بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون خود باید مراقب علائم و نشانه‌های کرونا باشند، واکسینه شوند و اقدامات محافظتی را رعایت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала