دیدار شمخانی و مشاور امنیت ملی امارات در جهت تحکیم همکاری و امنیت پایدار در منطقه

© Photo / IRNAعلی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
مشاور امنیت ملی امارات که به ایران سفر کرده است روز دوشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.
"شیخ طحنون بن‌زاید" مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی صبح دوشنبه پس از ورود به تهران با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
دریابان شمخانی در این دیدار گفت: روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این ملاقات ضرورت تأثیرناپذیری روابط کشورهای منطقه از سیاست‌های مداخله‌گرانه کشورهای فرامنطقه‌ای را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: کشورهای حوزه خلیج فارس در صورت همکاری و تشریک مساعی می‌توانند ضمن ایجاد توسعه و رفاه برای ملت‌های خود به عنوان قطب انرژی، نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جهان ایفا کنند.
میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
سیاست همسایه محوری دولت ایران چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟
وی بر تلاش مشترک برای پایان دادن به برخی بحران‌های نظامی و امنیتی که ملت‌های مسلمان منطقه را با شرایط سخت زیستی و معیشتی مواجه کرده ، تاکید کرد و ادامه داد: باید گفتگو و مفاهمه جایگزین رویکردهای نظامی برای رفع اختلافات شود.
شمخانی گفت سفر همتای اماراتی او به ایران سرآغاز دور جدیدی از روابط فی‌مابین و بسترساز تحکیم و گسترش همه‌جانبه مناسبات میان دو کشور باشد.
شیخ طحنون بن‌زاید مشاور امنیت ملی امارات تیز به نوبه خود بیان داشت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه دارای موقعیت منحصر به فرد ژئوپولیتیکی و شاهراه ارتباط شرق و غرب جهان است. توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت‌های امارات متحده عربی است.
شیخ طحنون بن‌زاید ظرفیت‌های اقتصادی قابل مبادله میان دو کشور در حوزه‌های ترانزیتی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: لازم است با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضمن احصاء دقیق زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی، موانع پیش رو شناسایی و رفع شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала