بالگرد ایرانی کاملاً بومی سازی شده برای امداد و نجات+ عکس

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر بالگرد
بالگرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
بالگرد چند منظوره "صبا ۲۴۸" از جمله طرح‌های کلانی بوده که به مرحله تولید رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، آرش خانباشی، رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با بیان اینکه بالگرد ایرانی در آستانه اخذ مجوز است، اعلام کرد از این بالگرد برای امداد و نجات استفاده می شود.
وی در ادامه افزود: " بالگرد چند منظوره "صبا ۲۴۸" از جمله طرح‌های کلانی بوده که توسط سازمان صنایع هوایی با همکاری معاونت علمی و فناوری و شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) به مرحله تولید رسید.
جهت دستیابی به گواهی‌های استاندارد سازمان هواپیمایی کشوری نیاز بود بخش‌های اصلی سیستم موتور مانند بلید، هاب، گیرباکس و سیستم انتقال قدرت بالگرد بومی سازی شود. بالگرد صبا ۲۴۸ (از نظر وزن و تعداد مسافر قابل حمل) یک بالگرد متوسط است. طراحی، ساخت و توسعه این کلاس از بالگرد جزو اهداف کلان سند توسعه هوافضای کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
محکومیت عجیب کشاورز خوزستانی به جرم شکستن شیشه بالگرد اورژانس +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
محکومیت عجیب کشاورز خوزستانی به جرم شکستن شیشه بالگرد اورژانس +عکس
این بالگرد در مرحله اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است. بالگرد صبا، اولین بالگرد در کشور در حوزه غیر نظامی است که از سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجوز اخذ می‌کند؛ اکنون در مرحله بومی سازی قطعات مورد نیاز با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم.
سازمان هواپیمای کشوری در جهت بومی سازی بخش‌های اصلی موتور، گروه هوایی ستاد فضایی و حمل و نقل پیشرفته پس از همسوسازی و یکپارچه کردن نیازها، قصد دارد با هدایت شر کت‌های دانش بنیان توانمند در این حوزه به رفع نیازهای صنعت بالگردی کشور کمک کند. در این راه با طیف وسیعی از فناوری‌ها روبرو هستیم که در گروهی از آنها پیشرفت خوبی داشتیم اما برخی از فناوری‌های ساخت چنین بالگردی نیاز به توسعه دارد.
متقاضی اصلی بالگرد چند منظوره صبا ۲۴۸، هلال احمر و بخش‌های امداد و نجات کشور با کاربردهایی نظیر آمبولانس هوایی، جابجایی بار، جابجایی مسافر در سکوهای نفتی و غیره هستند.
در حال حاضر برای رفع نیازهای حوزه امداد و نجات حداقل به ۲۰۰ فروند از این کلاس بالگرد نیاز داریم که می‌تواند تحول بزرگی در راستای ایجاد توانمندی تخصصی حوزه بالگرد در بین شر کت‌های دانش بنیان ایجاد کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала