ایجاد کانال‌های نامتعارف در شبکه شاد توسط هکرها +عکس

© Fotolia / Yeko Photo Studioایجاد کانال‌های نامتعارف در شبکه شاد توسط هکرها +عکس
ایجاد کانال‌های نامتعارف در شبکه شاد توسط هکرها +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
برخی از سودجویان با هک کردن آیدی صفحات مدیران و معلمان در شبکه شاد اقدام به ایجاد کانال‌های غیراخلاقی می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرهایی از هک برنامه‌ی آموزش از راه دور در ایران در رسانه‌های این کشور منتشر می‌شود که حاکی از آن است که برخی از سودجویان با هک کردن آیدی صفحات مدیران و معلمان در شبکه شاد اقدام به ایجاد کانال‌های غیراخلاقی در این فضای آموزشی کرده‌اند.
سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در این رابطه اظهار کرد: "در بررسی‌های گسترده‌ای که در حوزه‌ی رصد کانال‌ها در فضای مجازی داشتیم، تعداد قابل توجهی از کانال‌های غیراخلاقی و مجرمانه در شبکه شاد مسدود شدند. تمام موارد شناسایی شده به وزارت آموزش و پرورش ارجاع و اعلام شدند و بر اساس مصوباتی که در کارگروه‌های نظارتی مرکز ملی داشتیم، قرار بر این شد تا وزارت آموزش پرورش اختیار راه اندازی کانال‌ها را به گروه‌های خاصی واگذار کند."
سرهنگ رجبی در ادامه عنوان کرد: "طی جلسات و صحبت‌هایی که انجام شد مقرر شد تا هر فردی که برای راه اندازی کانال در شبکه شاد مجوز می‌خواهد، این مجوز را از شورا و یا کمیته مستقر در آموزش و پرورش منطقه و یا استان محل سکونت خود اخذ کند. ضمن اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش در بحث چرخه نظارتی و گزارش‌گیری در این حوزه آن طور که باید و شاید مناسب عمل نمی‌کند و به دنبال آن شرکت پشتیبان شاد به موارد توجهی نمی‌کند. همچنین در این باره پالایش پیش دستانه در کانال‌های شبکه شاد به خوبی انجام نمی‌شود."
کاربران عنوان می‌کنند شاد چه برنامه‌ی ضعیفی است که به این راحتی هک می‌شود و چرا باید آموزش و پرورش در امر نظارت چنین موضوع مهمی کم کاری کند، آیا سازمان دیگری مسئول پیگیری به این مسائل است و یا اینکه همچون سایر مسائل در ایران، خود مردم باید دست به کار شوند؟! جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند با این آموزش‌های مجازی به همین شکل دانش‌آموزان دچار مشکل در وضعیت تحصیلی می‌باشند و جای بسیار تاسف دارد که این برنامه آنقدر ضعیف عمل می‌کند که به راحتی هک می‌شود و دانش‌آموزان با کانال‌های نامتعارف و غیراخلاقی روبرو شوند. این کاربران و والدین عصبانی عنوان می‌کنند گویا باید والدین خود مسئولیتی که سیستم آموزشی بر عهده دارد را به عهده بگیرد و با این اوصاف حضور دانش‌آموز در برنامه شاد دیگر چندان صحیح نمی‌باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала