فرود اضطراری پهپاد در چهارمحال و بختیاری

© Sputnikچهارمحال و بختیاری
چهارمحال و بختیاری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
استانداری چهارمحال و بختیاری اطلاع داد که یک پهپاد که روز پنج شنبه گذشته برای بارورسازی ابرها به حرکت در آمده بود به دلیل شرایط نامساعد فرود اضطراری داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: این پهپاد روز پنج‌شنبه گذشته 11 آذرماه 1400 با مأموریت بارورسازی ابرها به‌سمت غرب استان از فرودگاه شهرکرد به حرکت آمده بود تا براساس مسیر از پیش تعیین‌شده و استفاده از تجهیزات تخصصی اقدام به بارورسازی ابرهای منطقه کند.
وی خاطر نشان کرد: پهپاد یادشده یک ساعت بعد از پرواز و انجام مأموریت به‌علت شرایط نامساعد جوی در شهرستان کوهرنگ اقدام به فرود اضطراری کرده است.
تأسیسات نطنز در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
انفجار موشک پدافندی در نطنز+ عکس
این مقام بیان داشت: براساس پروتکل‌های پروازی این نوع از پرنده‌ها در شرایط اضطراری، این نوع پرنده‌ها با استفاده از چتر مخصوص اقدام به فرود می‌کنند تا بدون خسارت یا با حداقل خسارت ممکن به زمین برسند.
وی همچنین درباره تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نیز افزود: بعد از اقدام به فرود اضطراری و رهگیری پرنده توسط سایت پروازی، پرنده با استفاده از یک فروند بالگرد از منطقه فرود که در روستای "میهه" بود به نزدیک‌ترین جاده منتقل و از آنجا با استفاده از یک دستگاه تریلر از طریق جاده به مبدأ پروازی خود منتقل شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала