آموزش حضوری آغاز نشده تعطیل شد

© Photo / IRNAآموزش حضوری آغاز نشده تعطیل شد
آموزش حضوری آغاز نشده تعطیل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
آموزش حضوری دانش‌ آموزان از ۱۵ آبان ماه آغاز می شود، طبق گفته‌ های مسئولان وزارت آموزش و پرورش مدارس موظف به بازگشایی شدند و باید براساس الگویی که توسط مدرسه طراحی شده است، دانش‌ آموزان در کلاس‌ های درس حضوری مشارکت داشته باشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، با تعطیلی آموزش حضوری در دو سال گذشته و تکیه صرف به ارائه آموزش‌ ها در فضای مجازی، هشدارهای جدی درباره افت تحصیلی و ترک‌ تحصیل دانش‌ آموزان از سوی کارشناسان مطرح می‌ شود.
علیرضا کمره‌ ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ایران بیان کرد: آموزش مجازی به‌ شدت کیفیت یادگیری را مورد آسیب قرار داده است و شاهد افت پنهان هستیم، یعنی دانش‌ آموزان در کلاس مجازی حضور داشته و در امتحانات به‌‌ شیوه مجازی شرکت کرده‌ اند و جزو تارکین تحصیل نیستند حتی نمرات دانش‌ آموزان در امتحانات مجازی رشد داشته است و در برخی موارد، میانگین نمرات به‌ طور غیرمنتظره‌ ای رشد داشته است و در برخی دروس رشد۵ تا ۶ نمره‌ ای را شاهد هستیم اما براساس ارزیابی‌ هایی که انجام دادیم، یادگیری محقق نشده است، این موضوع را افت پنهان می‌ دانیم و نگرانیم در آینده یادگیری دانش‌ آموزان تحت تأثیر قرار بگیرد و ترک‌ تحصیل دامن زده شود، به‌ هرحال این شرایط، آثار منفی خود را در سال‌ های آینده عیان‌ تر به نمایش خواهد گذاشت.
آمار کرونا در ایران؛ شناسایی 3109 بیمار جدید و 76 مورد فوتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
آمار کرونا در ایران؛ شناسایی 3109 بیمار جدید و 76 مورد فوتی
با توجه به افت محسوس یادگیری دانش‌ آموزان در آموزش مجازی، جریان آموزش حضوری از نیمه آبان آغاز شده است، اما خانواده‌ ها نسبت به این سبک از بازگشایی گلایه دارند و حضور دانش‌ آموزان آن هم یک روز در هفته به‌ مدت ۴۵ دقیقه یا نهایت دو ساعت را کافی نمی‌ دانند.
پرسش خانواده‌ ها این است که با واگذاری برگزاری کلاس‌ های حضوری به مدارس این موضوع در حداقلی‌ ترین وضعیت موجود در حال اجراست و مشخص نیست اگر خانواده‌ ای به این رویه اعتراض داشته باشد باید به کدام بخش آن را گزارش دهد.
در گفتگویی که با تعدادی از خانواده‌ ها داشتیم، بیشتر آنها نگران افت تحصیلی فرزند خود در جریان آموزش مجازی هستند و حتی برخی به‌ دلیل اینکه معلم صرفاً به ارسال وُیس اکتفا می‌ کند و دانش‌ آموز متوجه دروس نمی‌ شود، به‌ دنبال صفحات آموزشی در اینستاگرام هستند تا با استفاده از فیلم‌ های آموزشی که برخی معلمان منتشر کرده‌ اند، افت یادگیری فرزند خود را جبران کنند!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала