ظهور گونه های جدید ویروس کرونا

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر ظهور گونه های جدید ویروس کرونا
ظهور گونه های جدید ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
رئیس فدراسیون بین‌ المللی جمعیت‌ های صلیب سرخ و هلال احمر، ظهور گونه‌ های جدید ویروس کرونا را با واکسیناسیون ناکافی جمعیت در سراسر جهان مرتبط دانست.
به گزارش اسپوتنیک، فرانچسکو روکا رئیس سازمان بشردوستانه جمعیت‌ های صلیب سرخ و هلال احمر، ظهور گونه‌ های جدید ویروس کرونا را با واکسیناسیون ناکافی جمعیت در سراسر جهان مرتبط دانست.

آیا پیدایش سویه اومیکرون نشانه ای از پایان همه گیری کرونا است؟ ـ نظر کارشناس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
آیا پیدایش سویه اومیکرون نشانه پایان همه گیری کرونا است؟ ـ نظر کارشناس
روکا توضیح داد که توقف گسترش و جهش ویروس کرونا تنها در چارچوب واکسیناسیون جهانی امکان پذیر است.
رئیس صلیب سرخ گفت: "اگر فرصت واکسیناسیون مطلقاً برای همه افراد روی زمین فراهم نشود، خطر ابتلا به سویه های جدید بسیار زیاد خواهد بود".
این کارشناس همچنین نگران است که کشورهای دیگر ممکن است اکتشافات خود در مورد سویه های جدید را از ترس محدودیت ها و تحریم های جدید از جامعه علمی جهانی پنهان کنند، همانطور که در آفریقای جنوبی پس از کشف سویه اُمیکرون رخ داد.
وی افزود: شما نمی توانید دانشمندان آفریقای جنوبی را به خاطر اشاره به این کشف جدید به جامعه علمی سرزنش کنید. این فقط مضحک است و آینده ما را تهدید می کند.
در اوایل ماه دسامبر، سیمون ماتسکپلیشویلی معاون مرکز پزشکی دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، عضو مسئول آکادمی علوم روسیه، اشتباهی خطرناک در درمان بیماران مبتلا به عفونت کروناویروس خواند. به گفته وی، در اکثریت قریب به اتفاق موارد، می توان بدون داروهایی که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند، انجام داد، زیرا بدن بیمار مبتلا به کووید-۱۹ به ندرت به عفونت باکتریایی نیز درگیر می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала