اظهار نظر وزارت خارجه روسیه درباره حادثه هواپیمای آمریکایی در دریای سیاه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاظهار نظر وزارت خارجه روسیه درباره حادثه هواپیمای آمریکایی در دریای سیاه
اظهار نظر وزارت خارجه روسیه درباره حادثه هواپیمای آمریکایی در دریای سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اظهار داشت: آمریکا و ناتو تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی بر فراز دریای سیاه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که اقدامات نیروی هوایی آمریکا و متحدانشان ناتو آن هم بر فراز دریای سیاه تهدیدی برای هوانوردی غیرنظامی است.
صبح روز جمعه، یک هواپیمای مسافربری که از تل آویو به مسکو در حرکت بود، مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد تا از نزدیکی خطرناک با یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی جلوگیری کند. هواپیمای ناتو در حال عبور از مسیر غیرنظامی بود و به درخواست خدمات ترافیک هوایی پاسخ نداد.
زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر اکنون از یک فاجعه در حریم هوایی بر فراز آب‌ های آزاد دریای سیاه جلوگیری شده است، این بدان معنا نیست که ایالات متحده و ناتو می‌ توانند همچنان جان مردم را بدون پاسخ به خطر بیاندازند.
وی خاطرنشان کرد: تقریباً به طور همزمان مسیرهای پرواز دو هواپیمای غیرنظامی از منطقه عبور می کند: آ-۳۳۳ ایرفلوت که از تل آویو به مسکو پرواز کرد و سی اِل-۶۵۰ مالت که از سوچی به اسکوپیه (مقدونیه شمالی) پرواز می کرد. با توجه به اقدامات ایالات متحده، لازم بود به سرعت جهت ها و سطوح پروازهای خود را تغییر دهند.
همانطور که این دیپلمات خاطرنشان کرد، اقدامات کنترل کننده ترافیک هوایی روسیه "پروازهای ایمن" را بر فراز آب های آزاد دریای سیاه تضمین کرد.

با توجه به اینکه پرواز هواپیماهای نظامی فوق بدون ارتباط رادیویی خطراتی را برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی در منطقه دریای سیاه به همراه دارد، مقامات هواپیمایی روسیه از مجاری دیپلماتیک اعتراض خود را آغاز خواهند کرد.

پاسخ جالب زاخارووا به سخنان ژنرال آلمانی ناتو علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران
ماریا زاخارووا
سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ایالات متحده و متحدانش در ناتو اخیراً فعالیت نظامی خود را در دریای سیاه به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، ایالات متحده در تلاش است تا گروهی از نیروها را در نزدیکی مرزهای روسیه ایجاد کند و یکی از اهداف واشنگتن توسعه نظامی اوکراین است. این وزارتخانه معتقد است که ایالات متحده در حال بررسی وضعیت در صورت حل نظامی برای درگیری در دونباس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала