اسرائیل: جهان باید از ایران بخواهد که غنی سازی را قبل از شروع مذاکرات متوقف کند

© AP Photo / Jim Hollanderاسرائیل: جهان باید از ایران بخواهد که غنی سازی را قبل از شروع مذاکرات متوقف کند
اسرائیل: جهان باید از ایران بخواهد که غنی سازی را قبل از شروع مذاکرات متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل: جامعه بین المللی باید ایران را تحت فشار بگذارد تا غنی سازی اورانیوم را پیش از از سرگیری مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جروزالم پست، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت: من از هر کشوری که در وین با ایران مذاکره می کند می خواهم موضع قاطعانه ای اتخاذ کند و به ایران توضیح دهد که نمی تواند همزمان غنی سازی اورانیوم و مذاکره انجام دهد.
وی افزود: هدف ما این است که از پنجره فرصتی که بین دور مذاکرات باز شده است استفاده کنیم و به دوستان خود در ایالات متحده بگوییم: اکنون زمان مناسبی است که از زرادخانه‌های مختلف در برابر تاخت و تاز ایران در زمینه غنی‌سازی استفاده کنیم.
به زودی، بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل و دیوید بارنیا، مدیر اطلاعات اسرائیل موساد، قرار است در واشنگتن با دولت آمریکا درباره مشکل ایران گفتگو کنند.
در اوایل هفته جاری، پس از آغاز دور هفتم مذاکرات وین برای احیای مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم را در تاسیسات هسته‌ای خود در فردو را با استفاده از آبشاری از سانتریفیوژهای پیشرفته آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала