چند سال دیگر پاندمی کرونا ادامه خواهد یافت؟

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
اشتراک
دانشمندان انگلیسی در باره ادامه شیوع ویروس کرونا در چند سال آینده هشدار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان و متخصصان گروه مشورتی اوضاع غیرمترقبه (Scientific Advisory Group for Emergencies, SAGE)وابسته به دولت بریتانیا هشدار دادند که شیوع ویروس کرونا دست‌کم تا سال 2026 ادامه خواهد یافت.
در گزارش این مرکز آمده است:" ویروس "سارس-کوو-2"همچنان خطری برای سیستم بهداری و بهداشت است و نیاز به کنترل شدید آن با کمک واکسیناسیون و نظارت بر داده ها حداقل در چند سال آینده است.
در صورت کاهش آهنگ واکسیانسیون، مبارزه با این ویروس می تواند بیشتر طول بکشد. به گفته متخصصان، تشدید روند واکسیناسیون به با ثبات شدن وضعیت اپیدمیولوژی در کشور کمک کرده است. کمپین واکسیناسیون باید هر چه شدیدتر شود.
نظامیان انگلیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
افزایش حضور نظامی بریتانیا در جهان
گفتنی است، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد. به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.
جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала