مذاکره‌کننده ارشد ایران به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش می‌دهد

© Photo / IRNAعلی باقری کنی
علی باقری کنی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
اشتراک
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا نشستی با رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران در وین جهت ارائه گزارش خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یعقوب رضازاده، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی پیش از رفتن آقای باقری به دور جدید مذاکرات ایران و ۴+۱ جلسه ای با او برگزار کرد. باقری به یک سری سوالات از جمله درباره روند مذاکرات و خواسته های اروپایی ها پاسخ داد و در نهایت قرار شد بعد از اتمام این دور مذاکرات در جلسه کمیسیون امنیت ملی جهت ارائه گزارش حضور پیدا کند.
علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
واکنش باقری‌کنی به "غیرقابل قبول" خواندن پیشنهادهای ایران در مذاکرات وین
رضازاده تصریح کرد: بر این اساس فردا یکشنبه کمیسیون امنیت ملی میزبان علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران خواهد بود تا گزارشی درباره مذاکرات و پیشنهادات طرف های مقابل ارائه کند. کمیسیون امنیت ملی در روز سه شنبه هفته جاری نیز نشست مشترکی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در محل وزارت خارجه تشکیل خواهد داد.
گفتنی است که جلسه کمیسیون مشترک برجام بعد از ظهر روز جمعه به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و علی باقری، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.
در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفت‌وگوها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала