صادرات ٦٠ میلیون دلار زعفران ایرانی به ٦٠ کشور دنیا

© Photo / Pixabayسارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس
سارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2021
اشتراک
ایران در هفت ماه ابتدایی سال جاری زعفران به ارزش بیش از ۶۰ میلیون دلار به ۶۰ کشور دنیا صادر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اعلام داشت که ۱۲۰هزار و ۴۶۲ کیلوگرم انواع زعفران در بسته بندی های کمتر از ۱۰گرم، از ۱۰ گرم تا ۳۰ گرم و بالای ۳۰ گرم در هفت ماهه ابتدایی سال جاری از ایران صادر شده است.
بنابه اعلام لطیفی ۷۵ هزار و ۵۴۳ کیلوگرم زعفران صادر شده در بسته های بیشتر از ۳۰ گرم (فله)، ۳۰هزار و ۲۲کیلوگرم در بسته های زیر ۱۰گرم و ۱۴هزار و ۸۹۷ کیلوگرم نیز در بسته های ۱۰تا ۳۰ گرم بوده است.
زعفران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2021
چرا تولید زعفران در ایران کاهش یافته است؟
بر اساس این گزارش، ۳۷میلیون و ۳۵۸هزار و ۴۹۰ دلار زعفران در بسته های بالای ۳۰ گرم به ۵۱ کشور صادر شده که چین با خرید ۲۴هزار و ۵۱۹کیلوگرم به ارزش ۱۳میلیون و ۳۵۹هزار و ۷۴۶دلار در رتبه نخست خرید زعفران فله، اسپانیا با ۱۷هزار و ۶۰۶ کیلوگرم و به ارزش هفت میلیون و ۵۶۷هزار و ۵۷۰دلار در رتبه دوم و امارات با ۱۱هزار و ۸۲۵ کیلوگرم به ارزش پنج میلیون و ۷۹۴هزار و ۸۲۱ دلار در رتبه سوم قرار دارند.
در این هفت ماه، ۱۵میلیون و ۳۳۱هزار و ۲۰۰ دلار زعفران در بسته های زیر ۱۰گرم به ۵۲ کشور دنیا صادر شده که چین با خرید چهار میلیون ۳۱۶هزار و ۴۶۶ دلار، اسپانیا با دو میلیون ۴۳۰ هزار ۲۵۲دلار، امارات با دو میلیون و ۱۷۸هزار و ۳۰۲ دلار، افغانستان با یک میلیون و ۸۲۱ هزار و ۱۰دلار و کویت با ۷۸۴ هزار ۲۶۵ دلار پنج کشور اول خرید زعفران در بسته های زیر ۱۰ گرم بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала