فرانسه ۶۰ فروند جنگنده "رافال" به امارات می‌فروشد

© Photo / Public domain / U.S. Air Force / Tyler Woodwardفرانسه ۶۰ فرود جنگنده "رافال" به امارات می‌فروشد
فرانسه ۶۰ فرود جنگنده رافال به امارات می‌فروشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
منابع مطلع در آستانه سفر رئیس جمهوری فرانسه به منطقه خاورمیانه از امضای توافق میان پاریس و ابوظبی برای فروش جنگنده‌های "رافال" به امارات طی امروز (جمعه) خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دو منبع مطلع به رویترز اعلام کردند که فرانسه طی امروز توافقنامه‌های بزرگی را با امارات امضا می‌کند.
موافقت اسرائیل برای فروش تسلیحات نظامی به امارت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2020
موافقت اسرائیل برای فروش تسلیحات به امارات
این دو منبع گفتند که پاریس معامله‌ای را به ارزش میلیارد‌ها دلار برای فروش جنگنده‌های رافال به امارات امضا می‌کند.
این منابع در ادامه گزارش دادند که امارات می‌تواند این بار حدود ۶۰ جنگنده رافال را از فرانسه خریداری کند. این توافق می‌تواند بزرگترین معامله پاریس پس از قرارداد با کشورهایی، چون یونان، مصر و کرواسی برای فروش جنگنده باشد.
این دو منبع همچنین گفتند که با این وجود امکان به سرانجام نرسیدن توافق مذکور نیز وجود دارد.
پیش از این کاخ الیزه اعلام کرده بود، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه جمعه وارد دوبی خواهد شد و در جریان آن با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفتگو خواهد کرد.
ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس شراکت طولانی مدتی با امارات دارد و این سفر امکان تقویت روابط و همکاری سیاسی، راهبردی، دفاعی، اقتصادی و فرهنگی را به وجود خواهد آورد.
ماکرون پس از امارات به منظور دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به دوحه و سپس روز شنبه برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به جده سفر خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала