اسکورت نفتکش‌های ایران در کانال سوئز

© Sputnik / Mahmoud Ahmed /  مراجعه به بانک تصاویر کانال سوئز
کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ایران از اسکورت نفتکش‌های ایران در کانال سوئز توسط ناوگروه ۷۹ این نیرو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ایران اظهار داشت: با ۱۲ کشور دارای مرز دریایی هستیم و بیش از ۹۴ درصد حمل ونقل دنیا از طریق دریا انجام می‌گیرد و اگر کشوری به دریا و آب‌های آزاد راه نداشته باشد، دچار خفگی ژئوپولتیک شده است.
سومین نفتکش ایرانی وارد خلیج سوئز شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
سومین نفتکش ایرانی وارد خلیج سوئز شد
شفقت رودسری تصریح کرد: انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و غیره بهانه است و امروز به دلیل اینکه اجازه نمی‌دهیم نظام سلطه در جهان حاکم باشد و هرآنچه بخواهد بر مردم جهان تحمیل کند و همچنین به خاطر موقعیت استراتژیک کشور، دشمن با ما در حال مبارزه است، از این رو سربازان نیروی دریایی ارتش پیرو تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در عرصه دریا به گونه‌ای اقدام می کنند تا ذره‌ای به منافع کشور و نظام لطمه وارد نشود.
فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش یادآور شد: اکنون ناوگروه ۷۹ نیروی دریایی در ورودی کانال سوئز در حال اسکورت نفتکش‌های ما بوده و امروز با توانمندی و دانش جوانان متخصص این مرز و بوم ناوشکن‌های موشک اندازی ساختیم که بیش از ۴۵ هزار کیلومتر دریانوردی را پیموده بدون اینکه دست کمک به سوی کشوری دراز کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала