استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از سخنانش درباره عربستان

© Flickr / Caleb Phillipsاستعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از سخنانش درباره عربستان
استعفای وزیر اطلاع رسانی لبنان پس از سخنانش درباره عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
پس از اختلافات زیاد، جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان استعفای خود را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان که با اظهاراتش موجب بحران در روابط بین بیروت و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده بود، استعفای خود را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این تصمیم را بخاطر کشور و منافع ملی گرفته است، ابراز امیدواری کرد که بحران به وجود آمده در روابط بین لبنان و کشور عربی حل و فصل شود.
وزیر اطلاع رسانی لبنان یا استعفا دهد یا برکنار شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
وزیر اطلاع رسانی لبنان یا استعفا دهد یا برکنار شود
پیش از این، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در جریان درگیری دیپلماتیک با عربستان سعودی، خواستار استعفای جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی این کشور شده است.

شبکه تلویزیونی ال بی سی لبنان گزارش داد، "میقاتی از قرداحی خواسته است که منافع ملی را ارزیابی کرده و تصمیم لازم را اتخاذ کند."

میقاتی پیش از این با ابراز تاسف از درگیری کنونی میان بیروت و ریاض، نسبت به غلبه بر اختلافات و بازنگری در تصمیم عربستان سعودی در رابطه با فراخواندن سفیر خود از بیروت ابراز امیدواری کرد. یک منبع دیپلماتیک سعودی پیشتر گفته بود که "بحران دیپلماتیک" منجر به انزوای لبنان خواهد شد و قطع روابط دیپلماتیک تنها آغاز راه است.

پیشتر شبکه تلویزیونی الاخباریه اعلام کرد که عربستان سفیر خود در لبنان را فراخواند و از سفیر لبنان در این کشور خواست تا ظرف 48 ساعت آینده کشور را ترک کند و تصمیم گرفت واردات از لبنان به این کشور را متوقف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала