مشروح گفت و گوی امیر عبداللهیان و بورل در مورد مذاکرات برجام

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مشروح گفت و گوی امیر عبداللهیان و بورل در مورد مذاکرات برجام
مشروح گفت و گوی امیر عبداللهیان و بورل در مورد مذاکرات برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی درباره مذاکرات برجام وین گفت و گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امروز وزارت امور خارجه ایران از گفت و گوی تلفنی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین و حسین امیر عبداللهیان در خصوص روند مذاکرات خبر داد.

جوزپ بورل ضمن مهم خواندن این رویداد گفت :"به مورا تاكيد كرده ام كه در ارتباط سازنده و فعال با مذاکره کننده ارشد ایرانی و همه هیات ها برای رسیدن به توافق تلاش کند. وی خواستار انعطاف همه طرفها در ادامه مذاکرات شد."


امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تلاش های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همکاران وی ، روند مذاکرات را در مجموع خوب اما کند دانست. وی افزود:" هیات ایرانی با حسن نیت ، اختیارات لازم و ابتکارات دست یافتنی و رو به جلو ، به شکلی فعال در میز مذاکرات حضور دارد."
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
امروز جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار می‌شود
امیرعبداللهیان تاکید کرد:" در هر مذاکره و اقدامی پایان دادن کامل به تحریم های ناقض برجام هدف مشارکت ماست."

وی با تاکید بر پایبندی ایران به همکاری فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی ، افزود:" علاوه بر مذاکرات و دیدارهای آقای دکتر باقری ، کارشناسان ایرانی نیز در قالب کمیته خاتمه تحریم ها و کمیته هسته ای در حال مذاکرات فنی و تخصصی با 4+1 هستند."

وزیرخارجه ایران با اشاره به برخی مباحث مطروحه در مذاکرات اخیر یادآور شد:" علیرغم عهدشکنی آمریکا و بی عملی سه کشور اروپایی ، ما با حسن نیست در مذاکرات وین حضور داریم. تیم ما در هر مرحله ، دارای برنامه و ابتکارات روشن ، ملموس و عملی است. غرب هم باید ابتکار عمل واقعی خود را در خاتمه دادن به تحریم ها ارائه دهد و به تکرار شعارهای قبلی و ناقض حقوق و منافع ملت ایران پایان دهد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала