مراسم پایان دوره حکومت آنگلا مرکل در آلمان + فیلم

© Sputnik / Alexej Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آنگلا مرکل
آنگلا مرکل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
دیروز، 2 دسامبر، مراسم بزرگی به افتخار آنگلا مرکل در رابطه با کنار رفتن او از سمت صدراعظم جمهوری فدرال آلمان در برلین برگزار شد.
دیروز، 2 دسامبر، مراسم بزرگی به افتخار آنگلا مرکل در رابطه با کنار رفتن او از سمت صدراعظم جمهوری فدرال آلمان در برلین برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، این مراسم به نام "سپیده دم شبانه" (Großer Zapfenstreich) توسط نیروهای مسلح آلمان سازماندهی شد و رویدادی مهم در آستانه کناره گیری مرکل از حکومت پس از 16 سال عهده داری سمت صدر اعظمی است. او اوایل هفته آینده و قبل از 8 دسامبر رسماً سمت صدراعظم را ترک خواهد کرد.
به دلیل محدودیت های مقابله با کرونا، این مراسم به صورت محدود برگزار شد. حدود 200 نفر از جمله 52 نفر که در دوران حکومت مرکل به عنوان وزیران فدرال خدمت می کردند، در آن شرکت داشتند.
پس از سخن رانی کوتاه مرکل، ارکسترنظامی چندین آهنگ از جمله سه قطعه به انتخاب خود وی را اجرا کرد.
این مراسم بالاترین نشان احترامی است که یک غیرنظامی می تواند از ارتش آلمان دریافت کند. تاریخچه این مراسم به قرن شانزدهم باز می گردد، اما صدراعظم های آلمان از سال 1998، زمانی که هلموت کهل از ریاست دولت آلمان کنار رفت ، به این افتخار نایل آمده اند.
جانشین مرکل در سمت صدراعظم آلمان، اولاف شولتز، عضو 63 ساله حزب سوسیال دموکرات آلمان خواهد بود. او در سه سال گذشته به عنوان معاون صدراعظم و وزیر دارایی در دولت مرکل خدمت کرده است. انتظار می رود که نامزدی وی تا 8 دسامبر به طور رسمی تایید شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала