راز بالا رفتن کارایی افراد موفق در آئین صبحگاهی آنان

© Flickr / Chris PotterEchec ou succès
Echec ou succès - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2021
اشتراک
مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی افراد موفق حکایت از سبک زندگی آن‌ها در نحوه‌ی موفقیتشان دارد به طوریکه اغلب آن‌ها با سحرخیزی و بیدارشدن در صبح‌ زود و برنامه‌ریزی و تصمیمات مفید از همان ابتدای صبح، علی‌رغم مشغله‌های فراوان، موجبات تقویت انتفاع و بهره‌وری خود را فراهم می‌سازند.
عادت‌های مثبت و سازنده‌ای که موفقیتشان را تنظیم و تا حدودی تضمین می‌نماید زیرا انجام یکسری فعالیت‌های منظم به صورت عادت در ابتدای صبح، برای پیمودن مسیر پرزحمت موفقیت در طول روز، می‌تواند بسیار تسهیل کننده در امر طی نمودن دشواری‌های فعالیت‌های روزانه باشد.
نوع فعالیت‌های چهره‌های موفق جهان در ابتدای صبح و یا نوع پیشواز آنان از خواب، قدر مسلم در میزان بهره‌وری بالای این افراد تاثیر به سزایی دارد. حال کسانی که خواهان قرار گرفتن در مسیر پرزحمت موفقیت هستند باید به دنبال درس گرفتن از عادات و تجربیات مفید افراد شهره که موفقیت‌شان در جهان چشمگیر است، باشند و آن‎ها را به کار ببندند. در همین راستا در ادامه قصد داریم به بررسی برنامه روزانه انسان‌های موفق بپردازیم و بررسی کنیم که این افراد به انجام منظم چه فعالیت‌هایی عادت دارند. پس اگر می‌خواهید همچون افراد موفق باشید باید با دقت مطالب زیر را مطالعه نمایید.
کارهایی که افراد موفق صبح‌ها انجام می‌دهند
همانطور که می‌دانیم روز اشخاص، با صبحشان آغاز می‌شود اما آنچه که مهم است برنامه‌‌ای است که افراد بلافاصله بعد از بیدار شدنشان برای خود در نظر می‌گیرند زیرا هر آنچه که انجام می‌دهند در تمام روز تاثیر خود را بر سایر فعالیت‌‎های روزانه خواهد گذاشت. در زیر چند عادت صبحگاهی افراد مشهور جهان ذکر می‌شود اگر چه خواهید دید که برخی از عادت‌های‌ هر صبح افراد موفق با یکدیگر تفاوت دارد، اما استفاده از چند ایده‌ی آنان، می‌تواند در داشتن صبحی بهتر کمک کننده باشد.
اولین و مهم‌ترین راز موفقیت و عادت افراد موفق همچون ارنست همینگوی، تیم کوک یا جک دورسی و بسیاری از افراد معروف دیگر، صبح زود از خواب بیدار شدن می‌باشد و معمولا ساعت بیداری آنان بین ساعات 4 تا 6 صبح تنظیم می‌شود. اینگونه افراد قبل از اینکه روزشان را آغاز نمایند، برنامه‌ریزی و اهداف‌شان را بررسی نموده و با دید واضحی از کارشان به اجرای درست آن می‌پردازند برای مثال استیو جابز برای هر روز خود به عنوان آخرین روز زندگی برنامه ریزی می‌کند و از تکراری بودن روزهای خود اجتناب می‌نماید. خیلی از همین افراد موفق، دفترچه‌ای تحت عنوان دفترچه‌ی ایده با خود به همراه دارند که ایده‌ها، افکار، برنامه‌ها، اهداف یا هر چیز دیگر خود را در یادداشت می‌کنند.
یکی دیگر از برنامه روزانه انسان‌های موفق، چک کردن ایمیلشان می‌باشد؛ به طور مثال مدیرعامل شرکت خدمات مالی ویرجین مانی جِین‌ـ‌آن گادهیا و یا گِرِچِن روبین، نویسنده‌ی کتاب پرفروش پروژه‌ شادی، بررسی صندوق ورودی ایمیل و سپس سرکشی به وب سایت‌ها و توئیتر و رسانه‌های اجتماعی است تا در جریان تازه‌ترین اخبار جهان هم قرار بگیرند. یا در برنامه روزانه‌ی انسان‌های موفقی همچون اُپرا وینفری که از جمله تأثیرگذارترین چهره‌های مشهور جهان است و از جمله آریانا هافینگتون، مؤسس و سردبیر شبکه‌ی خبری آنلاین هافینگتون‌پُست، تمرینات مراقبه و یوگا نقش به سزایی ایفا می‌کند.
از دیگر برنامه‌های مهم صبحگاهی انسان‌های موفق می‌توان به ورزش اشاره نمود؛ زیرا از تقویت بهره‌وری و افزایش سطح انرژی توسط ورزش بر متابولیسم بدن خود آگاهند و با بالا بردن روحیه‌ی خود، روز خود را در برابر فعالیت‌های گسترده‌ی ذهنی و بدنی، به خوبی پیش می‌برند. از جمله‌ی این افراد می‌توان به جَک دورسی، اورسولا بِرنز، هووارد شولتز و .. که هر سه مدیر عامل شرکت‌های بزرگ و نامی هستند را نام برد و می‌توان گفت مشغله‌ی کاری فراوان برای این افراد بهانه‌ی قابل قبولی برای ورزش نکردن نیست.
وعده‌ی صبحانه و مصرف بلامنازع آن توسط افراد موفق، از دیگر سبک‌های مفید زندگی‌ آنان است زیرا معتقدند که وعده‌ی صبحانه برای پرانرژی ماندن در مابقی روز بسیار الزامی بوده و با صرف یک صبحانه‌ی سبک سلامتی خود را تضمین می‌نمایند؛ تا جایی که مارگارت تاچر ملقب به بانوی آهنین صبحانه‌ی خود را اغلب با قهوه و نصف گریپ‌فروت همراه می‌نمود و یا ریچارد برانسون در وعده‌ی صبحانه سالاد میوه و میوزلی (نوعی صبحانه‌ی تشکیل شده از غلات) را میل می‌کند و... .
تمرکز نمودن روی افکار و یافتن روشی مناسب برای خلاصی از حجم انبوه افکار مزاحم از ویژگی‌های افراد موفق است زیرا افراد موفق می‌دانند که تمرکز روی افکار، انرژی و اراده، منابعی بسیار مهم‌تر از پول هستند. اما این تمرکز روی افکار در افراد مختلف به طرق گوناگون و منحصر به فرد صورت می‌پذیرد؛ به طور مثال راشِل اِسکلار، نویسنده و فعال حقوق زنان، تمرکز افکار خود و نظم دادن به‌ آن‌ها را در حال حرکت مثلا پیاده‌روی یا دویدن به دست می‌آورد و در عوض اِسکات آدامز، خالق داستان مصور دیلبِرت، شروع فعالیت از 5 صبح را دلیل تمرکز افکار خود معرفی می‌نماید. خیلی از افراد هم هستند که ممکن است در گوشه‌ای از کنج خانه بر روی یک تاب ریلکسی یا صندلی تابی خود و یا در حال استفاده از تردمیل و یا دوچرخه‌ی ثابت، به تمرکز افکار خود بپردازند زیرا روش‌های این امر به تفاوت‌ها و علایق فردی هر کس برمی‌گردد ولی مهم اینست که باید دور کردن افکار مزاحم و تمرکز روی افکار اصلی در برنامه‌های روزانه هر کس بر طبق عادت خود او در نظر گرفته شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала