چرا گذاشتید سالم برگردند؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مرزبانی
مرزبانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
روز گذشته تعدادی از تروریست ها جسارت پیدا کردند به پاسگاه های مرزی ایران حمله کنند.
اسپوتنیک - روایت های زیادی از جریان وجود دارد اما آنچه از قبل هم پیش بینی می شد این بود و هست که برخی عوامل مزدور و تروریست های حقوق بگیر دشمنان ایران از قبل در افغانستان مستقر شده بودند و امروزه برای خود در این کشور پایگاه تشکیل داده اند و آمریکایی ها خواهان آن بودند که پس از خروج آنها از افغانستان ایران را درگیر این تروریست ها کنند.
چند ماه پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، با هماهنگی آمریکا، هنوز آنچه آمریکایی ها دنبالش بودند اتفاق نیافتاده.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
واکنش وزارت خارجه ایران به اختلافات مرزی بین مرزنشینان ایران و افغانستان
همه تحلیلگران پس از مشاهده نحوه خروج آمریکا از افغانستان و دو دستی تحویل دادن آن به طالبان متفق القول بودند استراتژی آمریکا مبنی بر این است که شرایط بحرانی و نا امنی برای همه کشورهای منطقه مخصوصا ایران – چین و روسیه ایجاد کند.
اینکه آمریکا تسلیحات کامل و سالم خود را در اختیار گروه های تروریستی در افغانستان قرار داده و آنها دیروز از آن تسلیحات برای حمله به مرزبانان ایرانی استفاده کردند خود گواه بر این مدعا می باشد.
جدید ترین تسلیحات از تانک و توپخانه و مسلسل گرفته به صورت آکبند در اختیار این گروه های تروریستی هست.
طبق همه اصول نظامی هیچ ارتشی در جهان قبل از نابود کردن کل تسلیحات خود و یا خارج کردن آنها اقدام به عقب نشینی نمی کند، مگر اینکه همه نیروها در جنگ کشته شده باشند.
البته این جریان سابقه زیادی دارد و شاید بسیاری به یاد دارند که همه تسلیحات داعش از جدید ترین انواع تسلیحات آمریکایی بود و آمریکایی ها مدعی بودند که داعش اینها را از مخازن ارتش عراق غنیمت گرفته درحالی که بسیاری شواهد و مدارک منتشر شد که این تسلیحات مستقیما توسط آمریکا و متحدین آن تامین شده بود.
اینکه این جریان زمانی اتفاق افتاد که گفتگوهای وین در کار بوده و آمریکایی ها در این گفتگو ها کم آورده اند و از سوی دیگر گفتگو هایی میان آمریکایی ها با طالبان در قطر در جریان بوده خود نشان از آن دارد که این جریان بسیار بودار است و اتفاقی نبوده.
بچه که بودم در دبیرستانی در لبنان درس می خواندم که مدیر آن بسیار به ورزش اهمیت می داد و علاقه مند بود دانش آموزان مدرسه در همه عرصه های ورزشی موفق شوند و برای این مساله هزینه های زیادی را انجام می داد.
آن هم در کشوری که در آن زمان درگیر جنگ داخلی بود و بیشتر جوانان درگیر این جنگ ها بودند.
در مدرسه ما چند نفر از قهرمانان به نام وزنه برداری آسیا (نه فقط لبنان) و قهرمانان کاراته و فول کنتاکت و پرورش اندام لبنان در کنار تیم بسکتبال مدرسه که چندین بار قهرمانی لبنان را کسب کرده بودند و چند نفر از بازیکنان در تیم ملی لبنان بودند، حضور داشتند.
یکبار تیم بسکتبال ما در مسابقه ای با یکی از دبیرستان های دیگر که وابسته به یک جناح سیاسی (دبیرستانی که توسط یکی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تاسیس شده بود) بود برنده شد و جام قهرمانی لبنان را گرفت.
معمولا هم بچه های تیم بسکتبال مدرسه ما بعد از پایان کلاس ها در مدرسه می ماندند تا تمرین کنند.
نیروی مرزبانی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اخبار لحظه به لحظه از درگیری میان طالبان و نیروهای مرزی ایران + ویدئو
چند روز بعد وقتی که کلاسها تمام شد از پنجره بیرون را نگاه کردیم دیدیم چند نفر از بچه های دبیرستان رقیب در مقابل مدرسه ما کشیک می دهند، خیلی مشکوک بودند به همین دلیل به بعض بچه های به اصطلاح قلدر گفتیم در مدرسه بمانند تا ببینیم که برنامه چیست.
پیش بینی ما هم دقیق بود وقتی بچه ها رفتند و بچه های تیم بسکتبال می خواستند تمرینشان را شروع کنند به یکباره آنها سرایدار را زدند و وارد مدرسه ما شدند به بچه های تیم بسکتبال حمله کردند، تصور می کردند که مدرسه خالی است.
ما هم که منتظرشان بودیم به آنها حمله کردیم و با آنها درگیر شدیم.
وقتی که آنها دیدند که بقیه در مدرسه هستند فرار کردند.
مدیر مدرسه که از جریان خبردار شده بود سریع خودش را به مدرسه رساند و پرسید چه شده.
ما هم جریان را تعریف کردیم و توقع داشتیم فردایش جایزه خوبی به ما بدهد، چون معمولا از این کارها زیاد می کرد.
به یکباره یکی یک سیلی آبدار به ما زد و ما همه شوکه شدیم.
برخی از نکات درباره درگیری نیروهای مرزی ایران با طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
واکنش طالبان به درگیری میان نیروهای مرزی این گروه با نظامیان ایرانی
من پرسیدم آقا چرا میزنید آنها به مدرسه ما حمله کردند و سرایدار را ببین کتک زدند.
گفت یکیتون قهرمان وزنه برداریه اونیکه قهرمان کاراته یکی دیگر قهرمان کشتی کج و اون یکی قهرمان پرورش اندام، این را میزنم چون گذاشتید آنها همه با دو پای سالم از مدرسه ما فرار کردند.
روز گذشته به یاد این جریان افتادم.
چرا عناصری که جسارت کردند به خاک ایران شلیک کنند، به هر بهانه ای زنده مانده اند؟
آیا نباید همه آنها بدون استثنا قلع و قمع می شدند تا عبرتی بشوند برای دیگران؟
دیگر کار ما به جایی رسیده که چلغوز های طالبان هم بخواهند برای ایرانیها خود نمایی کنند؟
می دانم سیاستمداران تلاش می کنند که در برخی موارد با سیاست برخورد کنند و کار به جای باریک نکشد و دشمن به خواسته اش نرسد، کارشان این است، ولی بعضی وقت ها عصا هم لازم است استفاده شود و به نظر می رسد در این مورد باید ایرانی ها چنین آتشی بر سر آنها می ریختند که جهنم روی زمین را به چشم ببینند و باقیمانده هایشان جسارت چنین کاری را نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала