واکنش سخنگوی طالبان به حادثه مرزی ایران و افغانستان

درخواست کمک طالبان از روسیه در لغو تحریم های سازمان ملل
درخواست کمک طالبان  از روسیه در لغو تحریم های سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
سخنگوی طالبان اظهار داشت که برای جلوگیری از حوادث مرزی مشابه، دستورات لازم صادر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در واکنش به درگیری مرز مشترک با ایران در پیامی توئیتری نوشت: در منطقه مرزی شهرستان کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای مرزبانان افغان و ایران سوء تفاهم رخ داده و با تفاهم هر دو طرف این حادثه کنترل شده است.
نیروی مرزبانی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اخبار لحظه به لحظه از درگیری میان طالبان و نیروهای مرزی ایران + ویدئو
مجاهد افزود: برای جلوگیری از حوادث مشابه طالبان دستورات لازم را صادر کرده است.
روزگذشته خبرگزاری آماج نیوز افغانستان از درگیری شدید میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در ولایت مرزی نیمروز خبر داد. این خبرگزاری از درگیری‌های مسلحانه شدید بین دو طرف در منطقه کنگ در استان نیمروز در شمال افغانستان خبر داده و نوشت که طالبان از ساکنان محلی خواسته است تا منازلشان را ترک کنند.
خبرگزاری فارس در عین حال در خصوص این حادثه نوشت: تعدادی از افراد مسلح در ولایت نیمروز افغانستان در حوالی مرز روستای شغالک شهرستان هیرمند، اقدام به تیراندازی به سوی کشاورزان ایرانی کردند. مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله در پاسخ به این تیراندازی‌ها، به سمت افراد مسلح تیراندازی کردند که این تقابل، برای دقایقی نیز با سلاح نیمه‌سنگین ادامه یافت که این درگیری کوتاه، هیچ تلفاتی در بر نداشت و هم‌اکنون آرامش در منطقه حکمفرماست و درگیری بطور کامل پایان یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала