واکنش روسیه به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در فردو

© AP Photo / Lisa Leutnerروسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد
روسیه به هرگونه قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس رای مخالف خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی، گزارش‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات فردو را نگران کننده دانست.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اظهار داشت که گزارش‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم ایران در تاسیسات فردو، نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند، تهران باید برنامه هسته‌ای خود را به چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیاورد.
اولیانوف تصریح کرد: گزارشی ]توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی[ به من فرستاده شد. آنطور که فهمیدم آبشارهای جدیدی نصب شده است که شروع به کار کرده‌اند، اساسا نیز همه اینها انتظار می‌رفت.
اروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
نیویورک تایمز: خروج از برجام یکی از ضعیف‌ترین تصمیمات آمریکا پس از جنگ سرد بود
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی تصریح کرد: قانونی [در ایران] در مورد اقدامات استراتژیک برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد که توسط مجلس ایران تصویب شده است. این قانون توسعه برنامه هسته‌ای را شامل می شود و ایران قدم به قدم در این مسیر حرکت می‌کند. این موضوع خرسند کننده نیست.
این دیپلمات ارشد روس همچنین افزود که این موضوع بر اساس پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ممنوع نیست، بلکه بر اساس برجام ممنوع شده است. ایران در حال حاضر در بسیاری جهات از برجام دور شده است. با این حال، مهم این است که بفهمیم این اتفاق نه با نیت بد تهران، بلکه به عنوان واکنشی به سیاست غیرمسئولانه فشار حداکثری از سوی آمریکا با تحریم‌های برون مرزی و دیگر اشکال فشار بر تهران، رخ داده است.
پیش از این خبرگزاری بلومبرگ به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که ایران استفاده از زنجیره‌ای از سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6به منظور غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم در سایت فردو را آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала