عارضه کووید، از دست دادن بویایی طولانی مدت

© Depositphotos.com / Voyagerix حس بویایی
 حس بویایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
افراد مبتلا به کووید طولانی، ماه‌ها پس از بهبودی عارضه‌های این ویروس را تجربه می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه "interestingengineering"، از دست دادن بویایی طولانی مدت به دنبال ابتلا به بیماری کووید، بخشی از پدیده‌ای است که به عنوان "کووید طولانی" توصیف می‌شود. افراد مبتلا به کووید طولانی، ماه‌ها پس از بهبودی عارضه‌های این ویروس را تجربه می‌کنند و کارشناسان دلیل دقیق آن را نمی‌دانند.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد بیش از ۱.۶ میلیون آمریکایی حس بویایی خود را در نتیجه عفونت کووید۱۹ از دست داده‌اند و کارشناسان مطمئن نیستند که حس بوایی از دست رفته این افراد باز خواهد گشت. محققان بر این باورند که بین ۱۷۰ هزار تا ۱.۶ میلیون هنوز حس بویایی ندارند و میانگین آن حدود ۷۰۰ هزار نفر است.
کووید طولانی مدت می تواند به طرق مختلف بر روی یک فرد تأثیر بگذارد و کارشناسان دقیقاً مطمئن نیستند که چگونه یا چرا. یکی از متخصصان معتقد است که برخی از عوارض بیماری مربوط به سیستم عصبی می‌تواند ناشی از التهاب مغز باشد.
Ученые в лаборатории - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
کشف پادتن لازم برای ساخت واکسن جامع کووید-19
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها نیز سرایت کرد. در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.
دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала