عمری گورن: کی گفته که ایرانی‌ها بودند؟

© Fotolia / Viktor Gmyriaجاسوسی
جاسوسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
خدمتکار وزیر دفاع اسرائیل اتهامات جاسوسی برای ایران را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به مصاحبه عمری گورن، خدمتکار وزیر جنگ اسرائیل با "کانال 12" تلویزیون اسرائیل، او اتهامات مربوط به جاسوسی برای ایران را رد کرد.
او گفت: " کی گفته که ایرانی ها بودند؟ هکرهای "تلگرام" بودند.
عمری گورن خدمتکار خانه وزیر جنگ اسرائیل به این ترتیب به سوال خبرنگار قبل از شروع دادگاه پاسخ داد.
روز 2 دسامبر (پنجشنبه)، رسیدگی به پرونده او به تعویق افتاد. زیرا وکیل مدافع گورن خواهان دریافت تمام اسناد مربوط به این پرونده شد. جلسه بعدی دادگاه در ماه ژانویه برگزار خواهد شد.
گفتنی است، پایگاه خبری اسرائیلی" دِبِکا" در گزارشی نوشت، عُمری گورن، مردی ۳۷ ساله که اخیرا سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل مدعی شده به نفع یک گروه هکری وابسته به ایران از خانه بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل جاسوسی می کرده است، حداقل از سه سال پیش یعنی از آوریل ۲۰۱۹ در این اقدام دست داشته است.
بر اسا سنوشته "دبکا"، او آن موقع به عنوان یک خدمتکار در خانه بنی گانتس که رئیس ستاد ارتش بود، کار می کرد. وقتی گانتس تازه به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون آبی-سفید وارد سیاست شده بود، گوشی همراهش مورد حمله هکرهای تحت حمایت ایران قرار گرفت. این باعث شد به کنایه بگویند رهبری که نمی‌تواند مراقب گوشی خود باشد، نباید خیال حفاظت از دولت را در سر بپروراند.
گفته می شود این گورن بوده که به هکرها دسترسی به تلفن گانتس را داده بود. گورن و همسرش در سال ۲۰۱۵ استخدام شده بودند تا دو بار در هفته به مدت شش ساعت خانه گانتس را تمیز و مرتب کنند.
پرچم انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
هشدار رئیس سرویس جاسوسی خارجی انگلیس در باره روسیه و چین
کار گورن به عنوان یک جاسوس پس از انتصاب گانتس به مقام وزارت جنگ، سخت‌تر شد. در ۲۶ اکتبر، گروه هکری که خود را عصای موسی می نامند، تصاویری از گانتس پخش کردند:"ما در جریان تمامی تصمیمات شما هستیم و یک روز از جایی نامعلوم به شما ضربه خواهیم زد. ما اسنادی محرمانه را از وزارت جنگ به دست آورده‌ایم، از جمله اطلاعات، نقشه های عملیاتی و داده هایی درباره پتانسیل یگان های نظامی. ما این اطلاعات را منتشر خواهیم کرد تا جنایات شما را نشان دهیم".
از آن موقع معلوم شد گورن از تلگرام برای بایگانی اطلاعات فوق سری استفاده می کرده که آن ها را در ازای دریافت مبلغی برای گروه عصای موسی می‌فرستاده است. گروه عصای موسی از طریق کارشناسان سایبری به گروه هکری ایرانی سایه سیاه در ارتباط است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала